Článek
Standardní Volvo T8 Twin Engine, tedy dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním, doplněný elektromotorem, nabízí standardní výkon 298 kW (400 koní) a točivý moment 640 Nm. Jenže Polestar nedávno oznámil, že představí „velkou řadu novinek“. Začali s inovovanými dieselovými agregáty u S90 a V90. Ale to zajímavější přišlo teď.
Několik úprav na motoru (například odezva škrticí klapky, přemapování některých sekvencí vstřikovačů apod.) zvedlo výkon u spalovacího agregátu na 249 kW (334 koní) a točivý moment na 440 Nm. Společně s elektromotorem pak dává celá poháněcí soustava výkon 314 kW (421 koní) a 680 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h s tímto motorem zvládne XC90 za 5,5 sekundy. Normovaná spotřeba vozu je 2,1 l na 100 km a dojezd čistě na elektřinu je 43 km.
Asi se vám zdá, že nárůst není nijak výrazný. Ale ani nepotřebuje být. I tak je to nejsilnější Volvo v nabídce. Polestar navíc zapracoval i na dalších částech vozu a tím nejdůležitějším je asi to, že automatická převodovka Geartronic v zatáčkách pod plynem nepřeřadí nahoru, což by mělo zvýšit sportovní pocit z jízdy.
Cena úprav není známa.