Článek
Fanoušci vozu WRX STI už určitě pláčou a doufají, že alespoň na ně jedno auto zbyde. Jenže bohužel. Po tom, co minulý rok kvůli emisním normám skončil vůz s prodeji v Evropě, S209 k nám také nezamíří. Je určen pouze pro americký trh a nepočítá se, že by se někdy přes oceán vydal.
Není to jen o motoru
Auto nedostalo pouze lepší motor. Inspirací byl speciál pro závod na Nürburgringu WRX STI Nürburgring Challenge. Podle něj tak je sériovka rozšířená o 43 mm. A protože jsou kratší pružiny a tlumiče Bilstein, auto vypadá výrazně placatější.
Samozřejmě že jsou nové nárazníky, zadní difuzor, ale třeba i kompozitová střecha pro snížení hmotnosti. Pneumatiky na kolech jsou sice známého jména Dunlop SP Sport Maxx, ale podle firmy jde o speciální sérii vyvinutou vyloženě pro tento vůz.
Uvnitř jsou samozřejmě skořepinová sedadla Recaro a nový volant.
Ale ten motor!
Pojďme se ale podívat na ten agregát. Jde samozřejmě o boxer o objemu 2,5 litru. Jenže ten doznal spousty změn. Tak třeba nové turbodmychadlo HKS zvedá plnící tlak z 16,2 psi na 18 psi. K tomu jsou uzpůsobeny i komponenty uvnitř agregátu. Písty jsou kované, stejně jako ojnice. Samozřejmě to má výhodu v nižší hmotnosti a vyšší odolnosti komponent. S vyšším plnícím tlakem ale jde ruku v ruce i potřeba lepšího chlazení, které je zaručeno větším mezichladičem a výkonnějším čerpadlem.
Výkon agregátu je 251 kW (341 koní) a na kola je přenášen pomocí šestistupoňové manuální převodovky se sportovní charakteristikou. Samozřejmě nechybí ani samosvorné diferenciály vpředu i vzadu, vektorování přenosu točivého momentu nebo speciální a zde i upravený systém přepínání jízdních režimů.
Americký trh dostane 200 kusů těchto vozidel. Poznat půjdou snadno. Na výběr jsou dvě speciální kombinace barev: perleťově modrá karoserie s šedými koly, nebo perleťově bílá se zlatými koly. Cenu ještě značka nezveřejnila.