Článek
Už na podzim si budou moct první zájemci vyzkoušet nový vůz Renault Mégane R.S. Trophy. A bude to těšení hodně dlouhé, vždyť budou čekat na něco, co tu ještě nikdy nebylo.
Tak předně – auto má stále přeplňovanou osmnáctistovku, ale výkon narostl na 221 kW (300 k). To je o 15 kW víc, než má základní provedení R.S. Také točivý moment se zvýšil z 390 na 420 N.m. Změn v motoru je samozřejmě proti standardnímu agregátu víc. Tou asi nejzajímavější je nové turbodmychadlo, které pracuje s kuličkovým keramickým ložiskem, takže se rychleji roztočí a nezadře se v případě studených startů. A navíc – dokáže se roztočit až do 200 000 ot./min.
Podvozek dostal samosvorný diferenciál Torsen, nové tlumiče, pružiny i stabilizátor. Samozřejmě jsou tužší. Auto stále spoléhá na řízení zadní nápravy, což je v tomto typu aut celkem unikát. Vůz dostal standardně speciální brzdy, za které se v jiných verzích připlácí.
Samozřejmě že v interiéru je hlavní změnou instalace velkých sportovních sedadel Recaro, která jsou víc utopená k zemi.
Auto má zálusk na rekordy Nürburgringu, když nejrychlejší auto s pohonem předních kol je dnes Honda Civic Type R. Auto k tomu předpoklady má. Maximální rychlost je 260 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je za 5,7 sekundy.