Článek
Poté, co se vrcholná verze Peugeotu 508 v loňském roce oficiálně představila, vyšlo najevo, že s oficiálním dovozem do Česka se nepočítá. To ovšem platí tak napůl.
508 Peugeot Sport Engineered, jak zní celý název modelu, sice na oficiálních stránkách a v propagačních materiálech chybí, ale lze jej individuálně objednat prostřednictvím autorizovaných dealerů.
Kvóty pro český trh jsou však velmi malé, jinak řečeno v reálu se spíše čeká na uvolnění výrobního slotu.
Za volantem nového Peugeotu 308: Lev nejen příměstský
508 PSE lze v Česku objednat za cenu 1,7 milionu korun. Výbava je v tom případě v podstatě plná, včetně například nočního vidění, Hi-Fi Focal nebo automatizovaného parkování.
Novinka však zaujme hlavně svou technikou. V rámci značky k rekordnímu systémovému výkonu 265 kW (365 koní) a točivému momentu 520 Nm se vůz dopracoval díky plug-in hybridnímu ústrojí.
Kombinuje přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku a dva elektromotory. Přední má 81 kW, zadní je o 2 kW silnější, jedná se tedy o vůz s pohonem všech kol.
V nejostřejším režimu zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,2 sekundy, z 80 na 120 km/h zrychlí za tři sekundy, maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Na elektřinu jede 508 PSE až 140 km/h.
Citroën Berlingo a další osobní dodávky končí se spalovacími motory
Lithium-iontový akumulátor s kapacitou 11,5 kWh zajistí dojezd až 42 kilometrů na jedno nabití. Na nabíječce s výkonem 7,4 kW se baterie dobije za hodinu a čtyřicet pět minut.
Vizuálně se sportovní divize prezentuje svítivě žluto-zelenou, která se na rozšířeném agresivním bodykitu objevuje na několika detailech. Aby však šlo o vkusnou kombinaci, z laků lze vybírat jen mezi černou, bílou a šedou. Zelenou najdete i uvnitř, interiéru dále dominují sportovní sedadla.