Článek
Ačkoli zvenčí není Mazda 3 MPS žádný velký sportovec, neměli by ho konkurenti vůbec podceňovat. To by se třeba Fordu Focus ST, VW Golfu GTI či Renaultu Mégane Sport mohlo nevyplatit. Mazda 3 MPS totiž i přes absenci pohonu všech kol dokáže nabídnout hodně slušné jízdní výkony.
Brzdy a podvozek byly upraveny pro hodně vysoký výkon, takže pětidveřový hatchback je spíš tvrdý závoďák, než rodinný přítel. Vše je ovšem uzpůsobeno extrémně vysokému výkonu motoru, který je v tak malém voze opravdu slušný.
Pod přední kapotou je totiž řadový čtyřválec 2.3 DISI s turbodmychadlem, mezichladičem stlačeného vzduchu a přímým vstřikem benzínu. Maximální výkon tak šplhá na 191 kW a točivý moment na 380 N.m při 3000 ot./min. To dělá z vozu jeden z nejsilnějších vozů na současném trhu v kategorii hot hatch. Je však zajímavé i porovnání s dvoulitrovým závodním Mitsubishi Lancer EVO IX, který má 206 kW.
Výkon vozu stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s. Otázkou však zůstává, zda dokáže vůz s předním náhonem přenést tak extrémní hodnoty na silnici. Stabilizační a protiprokluzové systémy budou mít zcela jistě co dělat a přední gumy se budou muset měnit mnohem častěji.