Článek
Hummer H2 v podání Geiger Cars není žádný domácí mazlíček. Pod přední kapotou má v tradiční sériové verzi vidlicový osmiválec s objemem šest litrů. To je však pro majitele málo. Motor je příliš těžký a nevyhovuje pro velké výkony. Firma jej tak nahradila jiným osmiválcem, tentokrát však z Chevroletu Corvette C6.
Po přidání kompresoru, úpravách hlavy válců, vaček, sacího a výfukového potrubí dostane H2 dost slušný potenciál. Výkon 515 kW a točivý moment 904 N.m při 4260 ot./min dokáží roztrhat asfalt pod koly o rozměrech 325/35 R 28. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, ale na zrychlení to nemá žádný vliv. Z klidu na stokilometrovou rychlost se tohle třítunové monstrum rozhýbe za 6,5 s.
Samozřejmě, že byly upraveny další technické prvky vozu. Světlá výška byla snížena o 105 mm, tlumiče jsou sportovní a nastavitelné. Brzdy mají na všech kolech průměr 380 mm s osmi pístky na třmenu na přední nápravě.
Geiger také patřičně upravil vzhled. Osmadvacetipalcová chromovaná kola jsme už probrali. Chromem ale září i další části karoserie - stupačky, maska, zrcátka a dokonce i krycí plech pod motorem. V interiéru je vše vyvedeno v karbonovém stylu a samozřejmě v kůži. Instalován byl extrémně výkonný audio/video DVD systém.
Zájemci o tento vůz si však musí připravit své účty, protože ty budou slušně "provětrány". Vůz totiž stojí 200 000 euro, tedy asi 5 800 000 Kč.
Kompresor je standard
Geiger však pro zájemce připravuje i jiné úpravy Hummeru H2. Kompresor lze instalovat i na standardní šestilitrový motor. Výkon se pak vyšplhá na 404 kW. Maximální rychlost je 220 km/h a na stovku zrychlí za 8,2 s. V Česku je už minimálně jeden majitel jednoho tak upraveného vozu.