Článek
Mustang Mach-E ve verzi GT je nejostřejší verze elektrického crossoveru, který je pojmenován po legendárním muscle caru. Inženýři automobilky se hodně snažili, aby byl vrchol nabídky něčím exkluzivní a jak se jim to povedlo, teď budou moct zjistit i čeští zákazníci.
Hybridní Ford Puma míří na tratě Mistrovství světa v rally

Nejsilnější verze GT se vyznačuje především dvěma elektromotory, které společně produkují výkon 487 koňských sil a točivý moment 860 Nm. Druhé uvedené číslo je mimochodem pro evropský Ford zásadní, neboť se jedná o vůbec nejvyšší točivý moment, který kdy automobilka ve svém evropském voze nabídla. Vůz pak z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,7 sekundy.

Ford Mustang Mach-E GT
Pro vrchol nabídky si Ford připravil i řadu dalších vylepšení. Vůz stojí na speciálních pneumatikách Pirelli a má brzdy Brembo. Nechybí ani adaptivní podvozek s magnetickými tlumiči. Odlišné je také rozložení výkonu, který je z větší části posílán na zadní nápravu. Specifický je režim Untaned Plus určený pro závodní okruh.
Za volantem Fordu Mustang Mach-E: Parádní elektrické svezení

Aby nakonec vše fungovalo, jak má, Ford do vozidla umístil soustavu lithium-iontových baterií s kapacitou 88 kWh a dojezdem až 500 kilometrů, která se z 10 na 80 % kapacity dobije za 45 minut při výkonu 150 kW.

Ford Mustang Mach-E GT
Cena pak odpovídá výše uvedeným specifikacím. Ford si za Mustang Mach-E GT řekne 1 899 900 korun, tedy bez mála dva miliony. První vozy se v Česku objeví na začátku příštího roku.