Článek
Tesla Model S ve verzi Plaid se světu ukázala už v minulosti, ovšem oficiální představení s pódiem a řečnícím Elonem Muskem se uskutečnilo až nyní. Zakladatel firmy novinku prezentoval u továrny v kalifornském Fremontu a doba nebyla náhodná – auto se právě nyní začíná vyrábět a dodávat zákazníkům.
Tesla Model S Plaid má být na stovce za 2,1 sekundy a dojet až 840 km na jedno nabití
Vůz při představení dostal příležitost ukázat své drtivé zrychlení – z nuly na „americkou stovku“ 60 mph (97 km/h) to má zvládnout za méně než dvě sekundy, alespoň podle prohlášení automobilky. K tomu byla přichystána testovací dráha – a jak ukazuje video, Musk ji projel před odbočením na pódium. Samozřejmě na plný plyn.
Auty se ale mohli projet i účastníci a někteří z nich samozřejmě zachytili drtivé zrychlení na video. Např. záznam zveřejněný youtuberem Davem Mackem ukazuje jízdu jak zevnitř, tak i jak zrychlení vypadá zvenčí.
Elon Musk při prezentaci odhalil také několik novinek verze Plaid, které dřív zveřejněny nebyly. Např. to, že nový elektromotor z programu nazvaného Palladium nejspíš vůbec poprvé na světě využívá karbonový návlek na rotoru.
„Pokud je nám známo, tohle je poprvé, kdy je na světě produkční elektromotor s karbonovým návlekem na rotoru. To je velmi těžké udělat, protože uhlík a měď mají velmi rozdílnou míru teplotní roztažnosti,“ cituje web Electrek Muska. Tesla musela vyvinout nový stroj pro výrobu této věci a výsledkem je malý, ale velmi silný a efektivní elektromotor. Celkový výkon Modelu S Plaid je 1020 koní.
Podle Muska také v rámci programu Palladium vznikla nová baterie, ale víc detailů o ní neuvedl. Řekl ale, že upravený Model S má nejnižší koeficient odporu vzduchu ze všech sériových aut – 0,208. Přinejmenším z aktuálně vyráběných vozů to platí; Volkswagen XL1 a GM EV1 měly koeficient 0,19.
Model S Plaid má také nový systém teplotního managementu, jehož nejdůležitější součástí je tepelné čerpadlo. Videa ukazují i to, že poněkud kuriózní volant se dostal do sériové výroby, a automobilka uvádí, že ve voze je na předních i zadních sedačkách více prostoru.