Článek
Modelová řada Bentayga se v modernizovaném provedení ukázala už před několika týdny.
Nyní došlo i na vrcholovou variantu, označenou Speed podle toho, že prostě jezdí rychle. Ba dokonce, s maximálkou 306 km/h v rámci SUV nejrychleji na světě.
Stejně jako u ostatních variant je nová příď i záď Vpředu nejsou změny příliš viditelné, ale vzadu vidíme nová oválná světla, podobná těm na Continentalu GT, a přesunutí registrační značky do nárazníku. Záď je tak mnohem elegantnější.
Samozřejmě, verze Speed je od „běžné” Bentaygy odlišena tmavšími předními světlomety, lakovanými prahy a nárazníky s trošku sportovnějším nádechem. Také koncovky výfuku jsou jednolité ovály, nemají přerušení uprostřed.
K mání je také paket, kterému Bentley říká „Black Specification”. Věrně svému názvu nahrazuje veškerý chrom zvenčí černým lakem nebo karbonem, a to včetně koncovek výfuku nebo střešních ližin.
V interiéru vidíme plně digitální přístrojový štít, který umí nahradit otáčkoměr mapou či jinými informacemi.
Obrazovka infotainmentu má 10,9” úhlopříčky a kromě běžných funkcí nabízí možnost psaní prstem po displeji, které je pohodlnější než vyťukávání jednotlivých písmenek na virtuální klávesnici.
Charakteristické analogové hodiny nahoře zůstávají, stejně jako manuální ovladače klimatizace pod displejem. A je tu i pár kláves k základnímu ovládání infotainmentu, takže není nutné všechno dělat v displeji.
Za zmínku stojí i rozšíření funkcí head-up displeje, který nově ukáže např. jména ulic nebo informace o dopravě. A také vylepšený systém konektivity, který je v závislosti na trhu schopen na displeji v autě předpovědět, kdy se rozsvítí zelená na semaforu či zda je v okolí na silnici nějaké nebezpečí.
Pod kapotou zůstává šestilitrový motor W12 o 635 koních a 900 N.m. Pro snížení spotřeby paliva ale dokáže vypnout jednu řadu válců. Zajímavější na tom je, že umí řady válců přepínat tak, aby jedna z nich příliš nevychladla, kdyby byla vypnutá dlouho.
Je spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou, která na 5. až 8. stupeň při uvolnění pedálu plynu otevře hydrodynamický měnič momentu, čímž odpojí motor od kol a vozu umožní plachtit. Pokud však zaznamená jízdu z kopce a samovolné zrychlování vozu, opět měnič uzavře a vůz může brzdit motorem.
Cenu modernizované Bentaygy Speed automobilka neoznámila, ovšem je možné, že Evropany nebude muset příliš trápit.
Bentayga Speed bude v nabídce v regionech, kde poptávka po dvanáctiválcových SUV zůstává silná – v USA, na Blízkém východě a v Asijském Pacifiku.
Neberme to jako potvrzení, že se faceliftovaná verze do Evropy nepodívá; spíše jako náznak, který nemusí nic znamenat. Automobilka pokračuje, že chystá i hybridní verzi bentaygy.