Hlavní obsah

Nejrychlejší silniční Mini v historii je tu. JCW GP spoilery neschovává

Novinky, laz

Vrcholem hatchbacku od Mini byla vždy verze GP. Ta nová má už přes tři stovky koní a hodně odvážný design. Ovšem pozor, počet kusů nejvýkonnějšího vozu značky v historii je limitován.

Foto: Mini

Mini JCW GP

Článek

Nejdrsnější a nejvíc nekompromisní. Takové vždy bylo Mini ve variantě GP. Novinka opět vychází z verze John Cooper Works, ovšem dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem má nafouknutý na výkon 225 kilowattů, 306 koňských sil. To je nárůst o 55 kW, respektive 75 koní.

Nejvyšší točivý moment dosahuje 445 newtonmetrů, zrychlení z nuly na stovku zabere 5,2 sekund a maximální rychlost je elektronicky omezena na 265 km/h.

Motor spolupracuje s osmistupňovou samočinnou převodovkou, předním kolům v trakci pomáhá samosvorný diferenciál.

Legendární mini slaví 60 let. Svou konstrukcí ovlivnilo generace

AutoMoto

Samozřejmostí jsou výkonnější brzdy i odlišný výfukový systém. Karoserie je dodatečně vyztužena, místo zadních sedadel najdete příčku. Verzi GP poznáte podle odlišného bodykitu s červenými doplňky, dvojitého střešního spoileru či speciálních osmnáctipalcových disků kol.

Mini vyrobí jen 3000 kusů a v Česku cena startuje na částce 1 157 000 korun včetně DPH.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám