Článek
Fanoušci GTI namítnou, že verze GTI Clubsport S měla o dvacet koní a deset newtonmetrů víc. To je pravda, ale maximálka TCR je s 264 km/h o čtyři kilometry v hodině vyšší - proto je TCR nejrychlejší.
Výkon pochází samozřejmě z dvoulitrového benzínového čtyřválce, který jím pohání přední kola, a to přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Puristy však potěší poctivý mechanický samosvorný diferenciál mezi předními koly, který pomáhá přenosu síly na asfalt.
Ovšem, pro zlepšení jízdních vlastností je tu toho víc, např. vylepšené brzdy s vrtanými kotouči. A za příplatek je možné nechat odstranit omezovač rychlosti, takže se podíváte až ke skutečné maximálce, tedy zmíněným 264 km/h. V paketu s touto elektronickou úpravou jsou také 19” kola a elektronicky nastavitelné tlumiče.
Odlišné nárazníky, širší prahy a dekorační polepy s logem TCR jsou u takovýchto aut samozřejmostí, uvnitř najdete digitální budíky, navigaci, parkovací čidla a podobné vymoženosti, které vám na točité okresce budou sotva k něčemu.
„TCR je silniční verzí stejnojmenného závodního vozu pro okruhové závody TCR,” říká Jiří Štoček, ředitel divize Volkswagen osobní vozy u českého importéra vozů koncernu VW.
V českém konfigurátoru novinka zatím není, ale objednat už lze - za cenu od 948 900 korun. Rozdíl v ceně oproti Golfu GTI Performance s převodovkou DSG je 124 tisíc korun, což za samosvor a 45 koní navíc není zas tolik.