Článek
Jak jistě poznáte, vychází auto z dosud nejrychlejšího Lotusu Exige 350. Jenže těch třicet čísel navíc tu znamená, že výkon motoru je vyšší, hmotnost je nižší a jízdní vlastnosti jsou ještě lepší. Co to konkrétně znamená? Tak třeba vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru s přeplňováním změnou řídicí jednotky zvýšil výkon na 280 kW (380 k) a točivý moment na 410 Nm.
Karoserie pak dostala celkem nevýrazné změny, ale přesto dost velké. Třeba na předním nárazníku se objevila malá postranní křidélka, která zlepšují obtékání vzduchu. Všechny doplňky jsou samozřejmě z karbonu. Auto odlehčily o 2,7 kg. Zadní polykarbonátové okno je lehčí o 0,9 kg. Nové brzdové kotouče jsou o 10 kg lehčí a konečně nový akumulátor o 10,3 kg. A nesmíme zapomenout na skořepinové sedačky (- 6 kg). Komu je to málo, sáhne do peněženky hlouběji a koupí si výfukové potrubí z titanové slitiny (-10 kg).
Auto s těmito úpravami pak je samozřejmě rychlejší a ďábelštější než třistapadesátka. Auto o hmotnosti 1100 kg pak zrychlí na stovku za 3,7 sekundy a maximální rychlost je 286 km/h. Okřídlení auta v této rychlosti generuje přítlak na kola o síle 1400 N. Ovšem cena tomu odpovídá – v přepočtu 2,4 miliónu korun.