Článek
Limuzíny nejsou zrovna tím nástrojem, který by měl lámat rekordy na závodních tratích. Ale zákazníci třeba mají radost z toho, že se vozí v autě, které i přestože v sobě má rozkládací křesla očalouněná nejjemnější kůží, minibar, přípojku na internet či DVD přehrávač, může pokořit i Ferrari.
A právě posledním takovým vozem, ve kterém mohou mít majitelé takový pocit je opět dílem Maybachu a Brabusu dohromady. Tentokrát jde o úpravu Maybachu 57, který má pod kapotou něco zcela neuvěřitelného. Z původního dvanáctiválce o objemu 5,5 l nezůstal kámen na kameni. Jako základ všech úprav může být považováno převrtání válců na 6,3 l. Díky tomu byly použity nové lehčí písty, ojnice a čepy. Kliková hřídel je ovšem také nová, ramena vytvářejí větší zdvih a hmotnost této součásti klesla o pěkných pár procent. Nové je také sací potrubí, výfukové svody, kompletní výfukové potrubí, a nebo turbodmychadla jsou větší... Popravdě řečeno, tolik prostoru ani tady nemáme, abychom mohli vyjmenovat všechny součásti, které jsou na motoru vyměněny nebo upraveny.
Hlavní je výsledek - v našem případě výkon 537 kW při 5500 ot./min a točivý moment 1100 N.m při 2200 ot./min. Ten by mohl vyšplhat až na 1320 N.m, ale jelikož by jej už nedokázala přenést převodovka, musel být elektronicky omezen.
Výkon pak musí být přenesen na vozovku. O to se starají pneumatiky na jedenadvacetipalcových kolech. Ty mají vzadu šířku 315 mm. Aby automobil pořádně seděl, byl podvozek snížen o 15 mm a přitvrzen.
Výsledek byl vidět na vysokorychlostním okruhu Nardo. Tam byla vozu naměřena rychlost 330,6 km/h.