Hlavní obsah

Nejrychlejší kabriolet světa musí mít omezenou rychlost na 350 km/h

Čtyři místa pro cestující a otevřené nebe nad hlavou. Jenže tohle nebe se cestující snaží vyrvat ze sedaček silou hurikánu Harvey, protože auto, ve kterém sedí, letí rychlostí 350 km/h. A je to Brabus.

Foto: Brabus

Brabus Rocket 900 Cabrio

Článek

Samozřejmě že nejrychlejší kabriolet planety nepostaví jen tak nějaký pokoutný chiptuner. Tohle musí být opravdu firma, která k dané problematice dokáže přistoupit komplexně. A těch je na světě jen pár. A samozřejmě nejnižší kurz má Brabus, který už tolikrát dokázal připravit nejrychlejší… (sem doplňte třeba kombi, sedan apod.).

Tenhle vůz, který se představí na autosalonu ve Frankfurtu, bude trochu zastaralý. Vychází totiž z kabrioletu třídy S, který na stejné výstavě prožije svou premiéru v inovované verzi.

Ale to vlastně nevadí. Jako nej- auto se určitě neztratí. Vždyť objem jeho dvanácti válců se zvýšil ze šesti na 6,3 l, je zde nová kliková hřídel, ojnice, písty, vačky… Vlastně všechno. Samozřejmě i turbodmychadla, sání a výfuky. Opravdu všechno.

Foto: Brabus

Brabus Rocket 900 Cabrio

Výsledné charakteristiky motoru jsou impozantní: 662 kW (900 k) při 5500 ot./min a točivý moment 1500 Nm. To je ovšem trochu moc na další části hnacího ústrojí, a tak musel být omezen na 1200 Nm. Přes sedmistupňovou automatickou převodovku se pohání pouze zadní kola.

A teď to nejlepší – z 0 na 100 km/h zrychlí auto za 3,9 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 350 km/h. Rychloměr je ale cejchovaný pro jistotu na 400 km/h.

Foto: Brabus

Brabus Rocket 900 Cabrio

Foto: Brabus

Brabus Rocket 900 Cabrio

K motoru byl přizpůsobený i podvozek, který je snížený o 15 mm, vzadu je samosvorný sportovní diferenciál, na kolech jsou karbon-keramické kotouče a zadní pneumatiky mají rozměr 295/30 ZR21. Kolik bude tohle auto s výstižným názvem Brabus Rocket 900 Cabrio stát, zatím nevíme. Dozvíme se to na autosalonu.

Související témata:

Výběr článků

Načítám