Článek
Golf GTI ve verzi Cabrio poznáte podle stejné masky chladiče, nárazníku, zadního difuzoru, chromovaných koncovek výfuku a také podle rozšíření bočních prahů jako u klasického hatchbacku GTI. V základu stojí tento golf na 17palcových kolech z lehké slitiny. Otevřená verze má plátěnou skládací střechu s elektrohydraulickým ovládáním. Její otevření trvá pouhých 9,5 vteřiny a střechu lze ovládat také za jízdy rychlostí 30 km/h.
Motor čtyřmístného Golfu GTI Cabrio pohání šestnáctiventilový čtyřválec s výkonem 155 kW (210 k) – stejný motor jako u standardního GTI. Golf Cabriolet zrychlí s tímto motorem z 0 na 100 km/h za 7,3 s; nejvyšší rychlosti je dosaženo, když ručka rychloměru ukazuje 237 km/h (s převodovkou DSG je to o 2 km/h méně).
Kombinovaná spotřeba paliva činí 7,6 l/100 km v případě šestistupňové manuální převodovky, s DGS je o 0,1 l horší. Je dobré připomenout, že součástí standardní výbavy není mechanická, nýbrž pouze elektronická uzávěrka diferenciálu (ale díky alespoň za ni).
Cena zatím nebyla stanovena, předpokládá se, že bude těsně pod hranicí 800 tisíc korun. Prodej bude v Česku zahájen v červnu.