Článek
Nejprodávanější značkou osobních aut byla v prvním čtvrtletí Škoda s prodejem 13 769 vozů, což představuje meziroční nárůst o 61 procent a tržní podíl 35 procent. Následují Ford s 3356 vozy, Volkswagen, který prodal 2952 vozů, Renault s odbytem 2515 automobilů a Hyundai s 1765 prodanými auty.
Nejoblíbenějším modelem byla Škoda Octavia se 7276 vozy. Následuje Škoda Fabia s prodejem 3708 aut a Ford Fusion, který si pořídilo 1023 zájemců.
Z hlediska provedení karoserie vedly vozy kombi s 33,6 procenty trhu. Podíl aut s benzinovým motorem byl 57 procent. Vývoj na českém trhu je podle Sdružení automobilového průmyslu podobný jako v ostatních zemích EU. Za celý letošní rok očekává svaz návrat k úrovni prodejů roku 2008, tedy zhruba 200 000 osobních a užitkových vozů. Dovoz ojetých osobních aut se meziročně snížil o 8,4 procenta na 27 094 vozidel.