Článek
Pod pojmem kabriolet si mnoho z nás představuje spíše sportovně střižený automobil bez střechy, evropští zákazníci ale evidentně preferují trochu odlišný styl, jak ukazují prodejní výsledky Dataforce zveřejněné Automotive News Europe.
Na první příčce, tedy mezi běžnými kabriolety, se totiž umístil crossover Volkswagen T-Roc Cabriolet, kterého se prodalo 6110 kusů. Meziročně to však představuje pokles o 22,7 procenta. Na druhém místě se s 3545 kusy umístil japonský roadster Mazda MX-5, který si meziročně pohoršil o 15 %, což ale může souviset s nedávnou modernizací.
Tabulka Dataforce bohužel kombinuje prodejní výsledky pro kabriolety a kupé, proto se na třetí příčce objevilo kupé Alpine A110, které se však nikdy bez střechy neprodávalo, a až na čtvrté příčce je Ford Mustang, zde však chybí rozlišení mezi prodeji otevřené a uzavřené karoserie.
Mezi prémiovými kabriolety, které tabulka sleduje zvlášť, se nejlépe umístil otevřený Mini One/Cooper, kterého se prodalo 11 140 kusů. Ačkoliv si meziročně pohoršil o 11,6 procenta, v celkových prodejích by T-Roc překonal. Otevřené Porsche 911 si připsalo 5784 prodejů (zlepšení o 5,1 procenta) a třetí BMW řady 4 si pohoršilo o 21,7 % na 4714 prodaných kusů.
Z tabulky je celkově patrné, že kabriolety stále ztrácejí na popularitě. Ostatně zatímco dříve je nabízelo mnoho mainstreamových značek, dnes jich je na trhu hrstka. V případě nové generace modelu T-Roc, která může být jedním z posledních nových volkswagenů se spalovacím motorem, se pak s otevřenou verzí ani nepočítá.