Článek
Ano, design vozu je opravdu velmi podobný vodíkovému modelu Toyota Mirai. Toyota tak chce dokládat, jak moc tyto technologie už nepatří budoucnosti, ale současnosti. Prostě futuristický design a technika v současném světě.
Divoké tvary světel, dělené zadní sklo nebo zvláštní přístrojovka se všemi ovladači i informačními panely uprostřed – to všechno hlásí světu, že tohle auto je prostě jiné.
Proti třetí generaci povyrostl prius o 60 mm na 4540 mm. Také je o 15 mm širší a 20 mm nižší. Karoserie pak má větší pevnost a ukrývá v sobě techniku, která je v každém ohledu o velký krok vepředu.
Sice vám přesně neřekneme, s jakým spalovacím motorem vyjede, ale víme, že blíže nespecifikovaný agregát má o 40 % zlepšenou tepelnou účinnost a o 10 % sníženou spotřebu. Také sada akumulátorů NiMH je inovovaná – rychleji se nabíjí a jsou odolnější.
Auto jako takové stojí na zcela nové platformě TNGA, tedy „Toyota New Global Architecture“. Nové lichoběžníkové nápravy mají lépe vést vůz, ale hlavně se díky TNGA snížilo těžiště.
Auto bude v nabídce nejdřív v Japonsku, a to na konci tohoto roku. Pak se rozběhne prodej i v dalších státech světa – USA, Německo… a tak dále.