Článek
Změny jsou patrné na první pohled. Nová je přední maska s výrazným otvorem na kapotě pro nasávání vzduchu (podobné jako u silné varianty Subaru Imprezy).
Zadní část má vpravo umístěn druhý výfuk a výraznější zadní spoiler. Celkově lze říct, že nejsilnější „trojka“ od Mazdy opravdu prokoukla.
Současnou Mazdu 3 MPS poháněl čtyřválec s objemem 2,3 litru s turbodmychadlem. Maximální výkon činil 260 koní (191 kW) a točivý moment na 380 Nm při 3000 otáčkách. Jaký bude výkon u nové verze, Mazda zatím tají.
:. Mazda 3 MPS (2009): vzadu přibyl druhý výfuk.
Poháněná jsou opět přední kola, současná generace měla problém s přenosem výkonu, nechme se tedy překvapit, zda na právě na tom Mazda zapracovala.
Novinkou u Mazdy je i systém nazvaný i-stop. Ten při stání (například na semaforech) motor samočinně vypne. Díky tomu se údajně ušetří 12 procent paliva. Podobný systém používají i konkurenční automobilky.