Článek
Fiestu ST žene vpřed přeplňovaný zážehový motor 1.6 EcoBoost o výkonu 182 koní (134 kW). Točivý moment má hodnotu 240 Nm, při jakých otáčkách ale výrobce zatím neuvádí. Nejmenší ST od Fordu dokáže akcelerovat z klidu na 100 km/h za 6,9 vteřin a rozjet se na 220 km/h. Kombinovaná, laboratorně naměřená spotřeba má hodnotu 5,9 l/100 km.
Konkurenční Fabia RS nabídne výkon 180 koní, 0-100 km/h zvládne za 7,3 s a jede nepatrně rychleji - 224 km/h. Má však vyšší normovanou spotřebu paliva - 6,2 l/100 km v kombinovaném režimu.
Jiné řízení, tlumiče i pružiny
Oproti klasické fiestě má verze ST nové tlumiče i pružiny, jinak naladěné je i řízení, nechybí ani systém pro přesměrovávání točivého momentu (Torque Vectoring Control, TVC) a třístupňový elektronický stabilizační program (Electronic Stability Control, ESC). Podvozek je ve srovnání s běžnou fiestou snížen o 15 mm. Fiesta ST má jinou mřížku chladiče, sportovněji tvarovaný zadní nárazník a difuzor.
Standardem jsou sedadla Recaro, sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, pneumatiky mají rozměr 205/40. Základní výbava obsahuje vše důležité, metalický lak přijde na 10 500 korun.
Nová Fiesta ST není nejlevnějším sportovním malým autem na českém trhu (levnější je třeba VW Polo GTI nebo méně výkonné Suzuki Swift Sport), takový výkon motoru s kombinací manuální převodovky ale v Česku za tuto cenu kromě Fordu nenabídne nikdo.