Článek
Mach 1 je v rámci evropské nabídky Fordu tím nejostřejším novodobým Mustangem. Drsných edic ikonického modelu nabízí na domácím trhu v USA automobilka několik, ale s evropskými emisními předpisy není jednoduché si další verzi pětilitrového osmiválce obhájit.
Na českém trhu přijde Mach 1 na minimálně 1 649 900 korun, což je v porovnání s výchozí osmiválcovou variantou GT o 300 tisíc korun více.
Sousedův hlučný mustang utišil nevybíravým způsobem
Srdcem vozu je celohliníkový vidlicový osmiválec o objemu pět litrů. Zatímco klasické provedení GT má výkon 330 kilowattů, 449 koní, v tomto modelu je naladěný na 338 kilowattů, 460 koní, a to při 7250 otáčkách za minutu. Americká varianta je však ještě o 26 koní potentnější.
Ford uvádí, že některé komponenty, jako například přídavný chladič motorového oleje, otevřený vzduchový filtr, sací potrubí i škrticí klapky o průměru 87 mm, má Mach 1 společné s modelem Mustang Shelby GT350, prodávaným v Severní Americe.
Ford objevil na fotkách v archivu prototyp záhadného mustangu
Na výběr bude mezi manuální šestistupňovou převodovkou a desetistupňovým automatem, za který se připlácí 70 tisíc. Manuální skříň je osazena dvoutalířovou spojkou, proto má snášet i agresivní změny rychlostních stupňů ve vysokých otáčkách, včetně řazení nahoru bez ubrání plynu.
Konstruktéři zapracovali rovněž na zlepšení aerodynamiky vozu, Mach 1 vytváří o 22 procent vyšší přítlačnou sílu než Mustang GT. Například zadní difuzor je opět převzatý ze Shelby GT500.
Objednávky již český Ford spustil, první vozy by se u českých dealerů měly objevit v květnu příštího roku.