Článek
Na právě probíhajícím autosalonu v Tokiu představily automobilky celou hromadu konceptů, jako by chtěly zamaskovat to, že nemají žádné velké novinky do sériové výroby. Čím bláznivější kreace, tím lepší. Toyota Kikai je jednou z nich. A přitom se nesnaží uchvátit řízením ve stylu Matrixu, pohonem třetího tisíciletí apod.
Kikai má totiž ukázat fundament mechaniky automobilů. Když motor, nádrž nebo nápravy, tak všechno pěkně okatě. Všechno pěkně na očích. Když výfukové potrubí, tak co nejviditelněji, aby bylo možno zkontrolovat, jak se chvěje a září.
Interiér se tak trochu inspiroval McLarenem – místo řidiče je uprostřed vepředu. A aby měl právě řidič co nejlepší kontrolu nad vozem, jsou okénka pěkně i u jeho kotníků. Uvidí tak i pohyby kol a pružení. Škoda jen, že třeba Ariel Atom nebo Caterham 7 tohle dokážou i s elegancí a grácií.