Článek
Když se někoho zeptáte na to, jaké je nejošklivější auto světa, velmi pravděpodobně ho napadne Fiat Multipla anebo Pontiac Aztek. Ten však v dílnách Abimelec Design dostal virtuální terénní úpravu a najednou vypadá vážně k světu.
Autor totiž vyřešil největší problém Azteku, a to mrňavá kola v porovnání s masivní karoserií. V téhle ilustraci sedí vůz o něco výš, než je tomu u skutečného auta, a vidíme ohromná kola s terénními pneumatikami.
Ve stejném duchu se nese i zbytek úprav - vidíme rámy vpředu i vzadu, jakousi ochranu podvozku pod nárazníky, masivní dolní ramena přední nápravy a snad dokonce i tuhou zadní nápravu.
Všimněte si ale i změny pod kapotou - masivního turbodmychadla a upraveného sání motoru. Sice tu chybí mezichladič stlačeného vzduchu, bez nějž se turbomotory dělaly snad naposledy před pětadvaceti lety, ale idea je jasná - dostat ze sériového 3,4l šestiválce podstatně více výkonu než 188 koní, které měl původně.
Designér se pokusil vylepšit nejošklivější auto na světě
Skutečný Aztek byl k mání jako předokolka i s pohonem všech kol, se kterým měl nezávislé zavěšení zadních kol. Jeho čtyřkolka se jmenovala Versatrak a na zadní nápravě byla jakási náhražka samosvorného diferenciálu, takže Azteku měla stačit trakce na jediném zadním kole, aby se dokázal pohnout dopředu.
I proto virtuální úprava není zcela beze smyslu; Aztek nebyl auto jen na cesty mezi domovem, školkou a parkovištěm nákupního centra. Vynikal variabilitou - loketní opěrku mezi předními sedačkami tvořil chladicí box, který šlo z auta odnést.
Místo zadních sedaček bylo možné namontovat držák na jízdní kolo a zavazadelník mohl být vybaven jakousi paletou na kolečkách, kterou šlo nejen vysunout na dolní výklopnou část zadního čela, ale i z auta zcela vyndat. A také se vyráběla nafukovací matrace, která do auta přesně pasovala, a stan k připevnění na záď vozu.