Článek
Loňský rok byl pro prodeje aut na celém světě poněkud tristní, ovšem i tak se auta prodávala v různých barvách, pochopitelně. Statistika Svazu dovozců automobilů ukazuje, že u nových aut byly nejoblíbenější odstíny šedé barvy – v nich se prodalo 26,3 % nových aut, tedy absolutně 53 415 vozidel.
Druhé místo obsadila bílá barva s rovnými 26 procenty, tj. 52 862 auty, a na třetím místě skončila první ze skutečně „barevných” barev – modrá. Takových aut se prodalo 15,9 %, tedy 32 274.
Pět nejoblíbenějších barev nových aut v roce 2020 | ||
---|---|---|
Barva | Podíl na počtu prodaných nových aut | Absolutní počet aut v této barvě |
Šedá | 26,3 % | 53 415 |
Bílá | 26 % | 52 862 |
Modrá | 15,9 % | 32 274 |
Červená | 12,5 % | 25 322 |
Černá | 10,6 % | 21 442 |
Samozřejmě statistiku mohlo ovlivnit to, že v Česku jsou běžně silnější prodeje do firemních flotil, nikoliv soukromým zákazníkům. Flotilová auta jen zřídkakdy vídáme v nějakých odvážnějších barvách. U Škody, jejíž auta tvoří firemní flotily velmi často, je na prvním místě šedá s 20 821 kusy, následovaná modrou se 17 573 kusy a bílou s 15 930 kusy.
V koncernu VW loni rostly prodeje jediné značce
Mezi soukromými osobami je dlouhodobě velmi oblíbená Dacia, u níž vyhrála bílá barva, a to poměrně drtivě – 4114 dacií se prodalo v této barvě. Následuje modrá s 1580 kusy a kupodivu hnědá s 1475 kusy. U Hyundai vede bílá s 6015 kusy před červenou s 3749 kusy a šedou s 2990 kusy.
Jsou ale i značky, u nichž vede červená. Je to Mazda s 899 kusy, Alfa Romeo s 84 kusy a – samozřejmě – Ferrari se 43 kusy. Naopak Volvo se neprodalo červené ani jedno, přestože v nabídce značky taková barva je.