Článek
Jen málo automobilek na světě má takové spojení se závodní dráhou jako německé Porsche. Vrcholem vždy byly závodní verze modelu 911 a právě jednu takovou teď Němci ukázali světu. Jedná se o nové Porsche 911 GT3 R generace 992.
Inženýři na závodním speciálu pracovali od roku 2019 a za úkol měli navrhnout takový vůz na dráhu, jenž by na okruh přilákal širší spektrum zákazníků. Auto tak má nové odpružení, které zpřesňuje řízení a snižuje opotřebení pneumatik. Auto má také zlepšenou aerodynamiku díky novému křídlu a mírně zvednuté přídi.
Porsche Taycan dojede dál díky aktualizaci softwaru
Závoďák pohání šestiválcový atmosférický motor o objemu 4,2 litru, který produkuje až 565 koňských sil a je napojený na šestistupňovou sekvenční převodovku s řazením pádly pod volantem. Motor je nakloněný o 5,5 stupně dopředu, aby tak vytvořil prostor pro difuzor.
Inženýři také prodloužili rozvor náprav z 2459 mm sériového vozu na 2507 mm. Celková délka je 4691 mm a vůz bez paliva váží zhruba 1250 kg v závislosti na konkrétní specifikaci.
V kabině se muselo Porsche snažit, aby vyhovělo nejnovějším požadavkům a předpisům FIA, což se podařilo. Sedadla jsou proto posunuta blíže do středu vozidla, jsou pevná, ale s nastavením ideální pozici pomohou posuvné pedály a volant. Nechybí pak šestibodový pás a v neposlední řadě i nová ochranná klec.
Porsche připravuje velké elektrické SUV, slibuje si vyšší marže
Porsche 911 GT3 R bude připraveno na závodní dráhy vtrhnout v začátku příští sezony seriálu GT3, která odstartuje závodem Rolex 24 Daytona v lednu. Základní cena je stanovena na 511 tisíc eur, tedy 12,6 milionu korun bez daní.