Hlavní obsah

Seaty Ibiza a Arona prošly modernizací, změny jsou hlavně uvnitř

Seaty Arona a Ibiza jsou pro španělskou automobilku velmi důležité, přesto snad dle hesla „Co není rozbité, nespravuj” není modernizace příliš výrazná. Největšími změnami jsou nová palubní deska s novým infotainmentem a širší nabídka jízdních asistentů.

Seat Ibiza FR a Arona Xperience po faceliftu

Článek

Po nedávné upoutávce automobilka Seat plně odhalila, co měla na mysli tou revolucí v interiéru svých nejmenších modelů Ibiza a Arona. Jde, nikoliv nečekaně, o novou palubní desku, na níž dostal prioritu modernizovaný infotainment před výdechy ventilace.

Horní část palubní desky prošla největší změnou; jak vidíme, centrální displej z ní trčí nahoru dle dnešních trendů. Výdechy ventilace jsou o patro níž. Dále to je stará písnička – panel s fyzickými ovladači klimatizace a středový tunel s pákou manuální převodovky či velkým voličem té dvouspojkové.

Foto: Seat

Interiér Seatu Arona Xperience po modernizaci

Foto: Marek Bednář, Novinky

Interiér dosavadního Seatu Arona ve verzi Xcellence

Infotainment v novém displeji má na domovské obrazovce trojici dlaždic, stejně jako ten v novém leonu nebo Cupře Formentor. To s největší pravděpodobností znamená systém MIB3, který pracuje ve všech nových produktech koncernu Volkswagen.

Připojit telefon pro jeho zrcadlení na obrazovce lze bezdrátově nebo pomocí USB-C kabelu a systém je možné zčásti ovládat i hlasem nebo gesty. V případě ibizy a Arony ovšem zmizela velká nevýhoda v nepodsvíceném dotykovém ovládání klimatizace.

Konečně se v interiéru, který je pro oba vozy shodný až na barvy, sluší zmínit podsvícené rámečky výdechů ventilace. Ty jsou součástí ambientního osvětlení, takže odhadujeme, že u nich půjde měnit přinejmenším jas, ve vyšších výbavových stupních nejspíš i barvu.

Foto: Seat

Seat Arona Xperience po faceliftu

Foto: Marek Bednář, Novinky

Seat Arona před modernizací ve verzi Xcellence

Zvenčí nejsou změny příliš výrazné, vyjma předních mlhovek arony ve verzi Xperience. Ty jsou vystrčené nahoru a ke středu vozu. Automobilka to vysvětluje požadavky zákazníků – chtěli robustnější vzhled a terénní charakter.

Foto: Seat

Seat Ibiza FR po faceliftu

Na ibize je největší vnější změnou jiný nápis na víku zavazadelníku. Ani světla, která bývají častým terčem snah automobilek o omlazení, se nezměnila. Jsou ale kompletně LEDková už ve standardu, stejně jako u arony.

Pro oba vozy platí stejná nabídka motorů, které jsou benzínové nebo plynové. Existuje pět různých verzí s výkony od 90 do 150 koní a můžou být spojeny s manuální nebo dvouspojkovou převodovkou, ovšem pohání výhradně přední kola.

Foto: Seat

Seat Ibiza FR po faceliftu

Společná je také nabídka jízdních asistentů, které zahrnují čtení dopravních značek, hlídání mrtvého úhlu nebo adaptivní tempomat ve spojení s aktivním vedením v jízdním pruhu. To poslední bude nejspíš příplatkem.

Ceník ani dostupnost na trhu zatím nejsou známy, ale dá se očekávat, že automobilka nebude příliš dlouho otálet. V konfigurátoru na českém webu automobilky jsou oba vozy dostupné prozatím ve starších verzích, ovšem už jen ze skladu, nelze zadat nové do výroby.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám