Článek
Po nedávné upoutávce automobilka Seat plně odhalila, co měla na mysli tou revolucí v interiéru svých nejmenších modelů Ibiza a Arona. Jde, nikoliv nečekaně, o novou palubní desku, na níž dostal prioritu modernizovaný infotainment před výdechy ventilace.
Horní část palubní desky prošla největší změnou; jak vidíme, centrální displej z ní trčí nahoru dle dnešních trendů. Výdechy ventilace jsou o patro níž. Dále to je stará písnička – panel s fyzickými ovladači klimatizace a středový tunel s pákou manuální převodovky či velkým voličem té dvouspojkové.
Infotainment v novém displeji má na domovské obrazovce trojici dlaždic, stejně jako ten v novém leonu nebo Cupře Formentor. To s největší pravděpodobností znamená systém MIB3, který pracuje ve všech nových produktech koncernu Volkswagen.
Seat chystá levný elektromobil, má dorazit do čtyř let
Připojit telefon pro jeho zrcadlení na obrazovce lze bezdrátově nebo pomocí USB-C kabelu a systém je možné zčásti ovládat i hlasem nebo gesty. V případě ibizy a Arony ovšem zmizela velká nevýhoda v nepodsvíceném dotykovém ovládání klimatizace.
Konečně se v interiéru, který je pro oba vozy shodný až na barvy, sluší zmínit podsvícené rámečky výdechů ventilace. Ty jsou součástí ambientního osvětlení, takže odhadujeme, že u nich půjde měnit přinejmenším jas, ve vyšších výbavových stupních nejspíš i barvu.
Zvenčí nejsou změny příliš výrazné, vyjma předních mlhovek arony ve verzi Xperience. Ty jsou vystrčené nahoru a ke středu vozu. Automobilka to vysvětluje požadavky zákazníků – chtěli robustnější vzhled a terénní charakter.
Na ibize je největší vnější změnou jiný nápis na víku zavazadelníku. Ani světla, která bývají častým terčem snah automobilek o omlazení, se nezměnila. Jsou ale kompletně LEDková už ve standardu, stejně jako u arony.
Pro oba vozy platí stejná nabídka motorů, které jsou benzínové nebo plynové. Existuje pět různých verzí s výkony od 90 do 150 koní a můžou být spojeny s manuální nebo dvouspojkovou převodovkou, ovšem pohání výhradně přední kola.
Společná je také nabídka jízdních asistentů, které zahrnují čtení dopravních značek, hlídání mrtvého úhlu nebo adaptivní tempomat ve spojení s aktivním vedením v jízdním pruhu. To poslední bude nejspíš příplatkem.
Ceník ani dostupnost na trhu zatím nejsou známy, ale dá se očekávat, že automobilka nebude příliš dlouho otálet. V konfigurátoru na českém webu automobilky jsou oba vozy dostupné prozatím ve starších verzích, ovšem už jen ze skladu, nelze zadat nové do výroby.