Článek
Mercedes-Benz třídy A, nejmenší hatchback v nabídce německé automobilky, byl ve své stávající čtvrté generaci představen v roce 2018. O čtyři roky později prošel tradičním faceliftem, současně však došlo ke stažení modelu z některých trhů a objevily se první spekulace o jeho další budoucnosti.
Tyto spekulace pak během nedávné prezentace nové generace modelu Mercedes-Benz CLA potvrdil Markus Schafer, technologický šéf německé automobilky, jak uvedl italský web Quattroruote. Automobilka podle jeho slov nepracuje na nové generaci, což následně i vysvětlil.
„Potřebujeme modely, které fungují po celém světě, včetně Číny a USA. Vím, že hatchback je v Evropě oblíbeným typem karoserie, ale nebyl součástí plánů a museli jsme se rozhodnout - i když to bylo obtížné,“ cituje italský web jeho slova.
Malá revoluce pro Mercedes. Nový model CLA je úsporným elektromobilem i hybridem

Automobilka proto zredukuje svou nabídku kompaktních modelů ze stávajících sedmi na pouhé čtyři. Kromě nového sedanu CLA ji budou tvořit ještě kompaktní modely GLA, GLB a také nový malý offroad třídy g. Automobilka přitom pro nový model schválně zvolila malé písmeno g, aby ho odlišila od velkého offroadu třídy G.
Kromě hatchbacku by měl skončit také sedan třídy A i minivan třídy B. V budoucnu se však očekává příchod plně elektrických SUV modelů EQA a EQB, jak uvádí web Carscoops, které budou zařazeny do nabídky modelů GLA a GLB.
K novému a velmi očekávanému malému offroadu třídy g pak Schafer dodal, že nebude stát na běžné platformě MMA, použité například pro nový model CLA, ale dostane unikátní šasi, díky kterému nabídne dostatečnou světlou výšku a mimořádné schopnosti v terénu, podobně jako velký luxusní offroad třídy G.
Mercedes testuje prototyp elektromobilu s revoluční baterií
