Článek
Zatímco mnoho automobilek v Evropě opustilo méně ziskový segment A, Hyundai stále nabízí i10, a dokonce připravil i modernizaci.
Z vnějšku je patrnou změnou nové LED denní svícení ve tvaru voštiny, které u standardní verze nahrazuje kulatý segment. Sportovně střižená verze N Line zůstává v nabídce, přičemž v tomto případě se vizuální změny omezují na nový design litých kol a světelný podpis zadních svítilen.
Uvnitř Korejci použili nové materiály a ambientní osvětlení. K dispozici budou čtyři různé barevné kombinace interiéru. Klasický černý interiér kombinuje černé látkové čalounění sedadel s jednobarevnou přístrojovou deskou. Zatímco šedý interiér, dostupný ve vyšších stupních výbavy, nabídne světle šedé čalounění sedadel s přístrojovou deskou, jejíž horní část je černá a spodní část šedá.
Novinkou je barevný paket s purpurovými akcenty, který nabízí čalounění sedadel z tartanu s vertikálními purpurovými liniemi a další purpurové detaily, ať se jedná o prošívání, nebo výdechy ventilace.
Novinka má nyní standardně dodávaný 4,2palcový displej LCD na panelu sdružených přístrojů, vstupy USB typu C vpředu a vzadu, druhou generaci systému eCall pro nouzové volání a bezdrátové aktualizace pro mapové podklady.
Infotainment nadále zahrnuje integrovaný 8palcový dotykový displej, multimediální a navigační systém, Apple CarPlay a Android Auto či bezdrátovou nabíječku.
Došlo také k rozšíření schopností jízdních asistentů. Autonomní nouzové brzdění se specifickými režimy pro jízdu ve městě a mimo město dokáže rozpoznávat nejen vozidla nebo chodce, ale v nové verzi také cyklisty.
K pohonu bude sloužit nadále litrový tříválec s přeplňováním i v atmosférické verzi, stejně jako čtyřválcová dvanáctistovka.
Spuštění výroby nového modelu i10 ve výrobním závodě Hyundai v tureckém Izmitu je plánováno na duben 2023. První vozy by se měly objevit na evropských silnicích ve druhé polovině letošního roku.