Článek
Tento koncept je výsledkem spojení Fiat Group a dodavatelských firem, zabývajících se vývojem pro tuto italskou značku. Základem vodíkového vozu je Fiat Panda s trochu větší úpravou, jenž však není vidět. Nádrže na vodík jsou totiž umístěny pod podlahou, takže bylo zapotřebí upravit pouze podvozkovou skupinu a některé díly karoserie pro uchycení těchto bezpečnostních kompozitových bomb.
Na rozdíl od dřívějších prototypů nemá letošní model baterii pro uchování elektrické energie. Všechna je tak přímo využívána a chemický proces reakce vodíku a kyslíku, při kterém vzniká voda a teplo, musí být neustále regulován.
Obě chemické součásti jsou spolu pod tlakem (až 1,5 baru) přiváděny do generátoru elektrické energie, kde spolu reagují a vytváří tak el. proud. Ten napájí elektromotor a z něj se přes převodovku pohání přední kola. Výkon vozu udává výrobce více než dostatečný - 60 kW. Díky tomu lze dosáhnout rychlosti až 130 km/h a z 0 na 50 km/h zrychlí za 5 s. Velká nevýhoda palivových článků spočívá v nedostatečném přísunu síly pro dlouhodobější nároky, jako je táhlé stoupání. Panda zaručuje rozjetí i do kopce se sklonem 23 %.
Natankovat trvá necelých 5 minut a zásobníky z nerozbitného kompozitu plněné pod tlakem 350 barů jsou stejně bezpečné, jako klasické benzinové nádrže. Dojezd je v městském provozu 200 km.
V tomto roce začnou demonstrační jízdy vozu, který má podporu i Evropské unie, italské vládoy a dokonce i regionálních zastupitelstev.