Hlavní obsah

Nejmenší crossovery Mercedesu dostaly novou tvář a mild hybridní techniku

Modernizované malé „terénní“ mercedesy nabídnou mild hybridní ústrojí ke všem motorům a novou generaci infotainmentového systému, která umí podávat informace i o pamětihodnostech v okolí cesty.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLA a GLB po modernizaci

Článek

Nejmenší „nakopnuté“ mercedesy, tedy třídy GLA a GLB, prošly modernizací. Zvenčí je třeba znalé oko, aby novinky poznalo, na technice se však proměnilo docela dost, zejména co se elektrifikace týče.

Na spalovací motory ve Stuttgartu nezanevřeli, k řadovým čtyřválcům v různě silných zážehových i vznětových variantách však přibylo mild hybridní ústrojí. Pracuje s napětím 48 V a po motorové stránce má podobu startér-generátoru, napojeného na motor řemenem. Ten zvládá přidat 14 koní výkonu při požadavku řidiče na maximální zrychlení a vůz díky němu je také schopen vypnout spalovací motor i za jízdy, při plachtění.

Po designové stránce vidíme nové přední světlomety, které jsou i v základní výbavě LED a mají nový světelný podpis. Obdobně se proměnily zadní svítilny. Také přední nárazník byl drobně přepracován a lišty kolem blatníků jsou lakované, nikoliv plastové.

Mercedes CLE natočen v lehkém maskování. Má nahradit několik modelů

AutoMoto

Uvnitř stojí za zmínku zejména nová generace infotainmentu MBUX, který nabídne přepracované vzhledy přístrojového štítu, bezdrátové připojení Androidu Auto a Apple CarPlay či vyšší výkon nabíjecích portů USB.

Systém je možno ovládat hlasem a také má vestavěný „výletový režim“ - čte hnědé značky podél silnic, které upozorňují na blízkost nějaké pamětihodnosti či cíle výletu, a podává o těchto místech informace. Zatím ovšem pouze na německých dálnicích.

Naftová nabídka má podobu tří variant dvoulitrového čtyřválce o výkonu 116, 150 nebo 190 koní a točivém momentu 280, resp. 320 a 400 Nm. Nejsilnější verze je k mání jen s pohonem všech kol 4Matic, u prostřední je čtyřkolka v nabídce a nejslabší motor může být jen předokolkou. Spotřeba se pohybuje v závislosti na verzi od 5,5 do 6,5 l/100 km u GLB, menší GLA bere 5,3-6,2 l/100 km.

Zážehové motory jsou dva, oba čtyřválcové. Základem je třináctistovka o 136 nebo 163 koních a 230 nebo 270 Nm, která pohání jen přední kola a spotřebovává od 6,9 do 7,7 litru benzinu na 100 km u GLB. U GLA to je 6,6-7,4 l/100 km.

Dále je k mání dvoulitr, který nabízí 190 nebo 224 koní a 300 nebo 350 Nm. Ten pohání vždy všechna kola a jeho spotřeba v GLB je 7,6-8,5 l/100 km. GLA bere 7,4-8,2 l/100 km.

Menší GLA je k mání i v plug-in hybridní verzi GLA 250 e. Staví na třináctistovce o 163 koních, elektromotor přidává dalších 109 koní a 300 Nm pro celkový systémový výkon 218 koní a 450 Nm. Dojezd na jedno nabití se zvýšil na 70 km podle odhadu automobilky, tedy o deset kilometrů. Normovaná spotřeba benzinu je 1,1-1,4 l/100 km, u elektřiny to je 21,1-23,8 kWh/100 km. Baterii je také možné nabíjet střídavým proudem o výkonu až 22 kW.

V nabídce zůstávají i ostré verze AMG, které nabízejí 306 koní a 400 Nm z dvoulitrového čtyřválce. Samozřejmostí je tu pohon všech kol, za zmínku stojí také zrychlení na stovku za 5,2 sekundy u GLA a 5,5 s u GLB. Spotřeba se pohybuje od 8,8 do 9,4 l/100 km, alespoň podle normy WLTP.

Web českého zastoupení automobilky už všechny modely ukazuje, ovšem zatím bez ceníků.

Mercedes uvedl nové GLC ve stylové karosářské verzi Coupé

AutoMoto
Související témata:
Mercedes-Benz GLA
Mercedes-Benz GLB

Výběr článků

Načítám