Článek
Citroën o koncepčním vozidle My Ami Buggy mluví jako o hravém modelu, který by každé dítě ve věku od 14 do 77 let chtělo nalézt pod svým stromečkem. Jedná se přitom o přepracovanou verzi městského elektromobilu Ami s robustním exteriérem, kryty světlometů, rozšířenými blatníky a masivními pneumatikami.
Auto má mimo jiné přídavný střešní LED světlomet po vzoru skutečných off-roadů a nechybí mu ani střešní nosič, který v jeho případě přepravuje rezervní pneumatiku. Konceptu chybí dveře, místo nich má ale dva nosiče připravené na speciální zavazadla. Pokud by bylo třeba otvory po dveřích uzavřít, jsou zde k dispozici plátěné zástěny.
Do interiéru Citroën umístil speciální sedadla Advanced Comfort s paměťovou pěnou, která mají dvakrát tolik polstrování než běžný model Ami. Nechybí ani nosiče na lahve či speciálně navržené úložné prostory. Ty přibyly nejen místo dveří, ale třeba i ve středu volantu či na palubní desce.
Také tu je pár vtipných detailů, jako nápisy „pilot“ a „kopilot“ nad hlavami posádky či čísla 01 a 02 na sedačkách řidiče a spolujezdce, které odkazují na označení v automobilových závodech.
Citroën sice nezveřejnil, co má autíčko pod kapotou, ale dost možná to bude pohon ze standardní verze Ami, tedy osmikoňový elektromotor s maximální rychlostí 45 km/h.
Elektrický Peugeot Rifter a Citroën Berlingo mají ceny pro český trh
Standardnímu ami stačí jeho 5,5kWh baterie k dojezdu až 70 km, tady by to mohlo být kvůli patrně většímu odporu vzduchu, zapříčiněnému příslušenstvím a chybějícími dveřmi, o něco méně.