Článek
Některá kabria jsou neuvěřitelně drahá, ovšem nikoliv všechna. Spoustu jich pořídíte s rezervou do milionu korun. Proto jsme se podívali po čtyřech nejlevnějších skutečných kabrioletech na českém trhu, tedy takových, kterým po složení střechy nezůstanou žádné sloupky, žádné rámy, žádná okna, jen nebe nad hlavou.
Nebeským autem do pekla. Rolls-Roycem Dawn na výletě po Čechách
Dáme-li si jako strop milion korun základní ceny a vyřadíme-li např. Fiat 500C, který sice stojí málo, ale jen shrnuje prostřední část střechy a za kabriolet se tedy označit nedá, moc toho nezbývá.
Mini One Cabrio
Kdo by to byl řekl, že nejlevnější skutečný kabriolet na českém trhu bude pocházet od značky, která hraje hlavně na styl a nestydí se účtovat pořádné sumy. Je to ale tak - základní Mini One Cabrio s 1,5l tříválcem o 102 koních a šestistupňovým manuálem stojí dle aktuálního ceníku od 612 306 korun.
Ojetiny jsou samozřejmě levnější; použité Mini Cabrio koupíte na inzertním webu sauto.cz nejlevněji za 102 tisíc korun; je z roku 2005. Do 150 tisíc korun je tu nabídek řada. Ovšem, jak to u ojetin bývá, nejlevnější auta v nabídce mohou být časované bomby co do servisních nákladů.
Na co si dát pozor při koupi ojetého vozu, abyste nekoupili časovanou bombu
Mazda MX-5
Test Mazdy MX-5 Anniversary: Oranžový zázrak
Tento bod byl jasný – Mazda MX-5 je světoznámá jako dostupný roadster. V Česku začíná na 745 900 korunách za základní 1,5l čtyřválec o 132 koních, který přes šestistupňový manuál posílá výkon na tu správnou, tedy zadní nápravu.
Budeme-li hledat ojetiny na stejném webu jako výše, narazíme na nejlevnější kus z roku 1995 za 35 tisíc korun. U dalších nabídek však ceny rychle rostou k nějakým 90 tisícům, což je za starou MX-5 částka lépe odpovídající.
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Na třetím místě skončil nováček a zároveň tak trochu jednorožec, Volkswagen T-Roc Cabriolet – SUV s plátěnou skládací střechou. Se 150k čtyřválcem TSI o objemu 1,5 litru a šestistupňovým manuálem stojí od 748 900 korun. Pohon všech kol v Česku bohužel není k mání.
Ojetý T-Roc Cabriolet budete hledat stěží a narazíte nanejvýš na nějaký předváděcí kus. Přesto má Volkswagen v kabrioletech docela tradici a například golfů bez střechy z 90. let je do 50 tisíc hodně; na sauto.cz je nejlevnější za 29 tisíc z roku 1995.
Pokud byste se chtěli vyhnout rámu nad předními sedačkami, hledejte např. New Beetle; nejlevnější je z roku 2004 za 60 tisíc korun.
BMW 218i Cabrio
Poslední skutečné kabrio do milionu je opět zadokolka – BMW řady 2 s tříválcem o 136 koních. Vypadá to jako slabota, ale z nabídky tohoto modelu je 218i jediná verze, kterou dostanete s manuální převodovkou.
Hektický roadtrip: Jedenáct alpských průsmyků za čtyři dny
Ojeté kousky se dají najít, ale protože tohle je také poměrně nové auto, začínají nad půl milionem korun. Levnými BMW bez střechy jsou řady 3 E36 nebo E46 anebo první Z3. Na webu sauto.cz začínají na částkách 89, resp. 80 a 110 tisících korun.
A na druhou stranu, co kdybychom si dali hranici ne milion, ale 1,5 milionu korun u nových aut? To by bylo mnohem zajímavější. Vešly by se dva Mercedesy, SLC 200 od 1,13 milionu a C 180 Cabriolet od 1,17 milionu, dále Audi A5 Cabriolet 40 TFSI od 1,38 milionu a dokonce i osmiválcový Ford Mustang GT Convertible – čtyřválec v aktuálním ceníku není – za cenu od 1,4 milionu korun.