Článek
Je veřejným tajemstvím, že Porsche dlouhá léta nechtělo dělat ostré verze modelu Cayman. Proč? Cayman byl tak dobrý z hlediska jízdních vlastností, že německému výrobci bral zákazníky z větší a výrazně dražší modelové řady 911.
Situace se už ale změnila a kromě verze GTS (340 koní) si můžete koupit špičkové závodní provedení, které zvládlo německou Nordschleife za 7 minut a 40 sekund. To je o pouhé dvě sekundy horší výsledek, než jaký zajelo Ferrari 458 Italia, a „nachlup” stejný čas, jaký zajel Mercedes-AMG GT nebo Porsche 911 GT3 (997).
385 koní, podvozek z 911 GT3
Zadní kola Caymanu GT4 pohání plochý šestiválec o zdvihovém objemu 3,8 l a největším výkonu 385 koní (283 kW). Jde o upravenou verzi z modelu 911 Carrera S, kde nabízí rovných 400 koní.
A pozor: Porsche uvádí, že podvozek, který má o 30 mm nižší světlou výšku, stejně tak jako brzdová soustava pocházejí takřka kompletně z modelu 911 GT3. Opravdu nás překvapuje a velice těší, že Porsche takto ostrou verzi caymanu vypustilo na trh, třebaže je všem jasná „kanibalizace” s jinými modely stuttgarstského výrobce.
Cayman GT4 zrychluje z klidu na 100 km/h během 4,4 s; nejvyšší rychlost má hodnotu 295 km/h. V kombinovaném cyklu NEDC spotřebuje 10,3 l/100 km. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, pro malé sportovní auto jediná správná volba.
V prodeji nyní, cena 2,4 mil. korun
Proti běžným verzím se GT4 odlišuje mj. pevně umístěným přítlačným křídlem na zádi. V příplatkové výbavě nechybí keramická brzdová soustava PCCB nebo sedadla se skořepinou vyrobenou z uhlíkových kompozitů.
V Německu stojí Cayman GT4 85 779 eur, tj. zhruba 2,4 miliónu korun. Mimochodem výrazně výkonnější a ikoničtější 911 GT3 přijde v současné generaci na 3,8 miliónu korun.