Článek
Když Opel zhruba před měsícem představil modernizovanou Insignii, příliš toho neřekl o interiéru ani motorech a také chyběla ostrá verze GSi. Tu máme nyní před sebou díky bruselskému autosalonu, který v pátek otevřel své brány.
Na Insignii GSi ihned poznáte, že je jiná než její nejbližší příbuzní. Má sportovnější přední nárazník, větší vstupy vzduchu a lepší světlomety IntelliLux LED se 168 světelnými pixely, kterými je zajištěna funkce LED Matrix. Na zádi nechybí dva velké výfuky a logo GSi, které do světa hlásá, že se tahle Insignia umí pořádně rozvášnit.
A to díky motoru, kterým je zbrusu nový dvoulitrový čtyřválec s turbodmychadlem. Produkuje slušných 230 koňských sil a 350 N.m. a je spojený výhradně s devítistupňovou automatickou převodovkou. To nejdůležitější nakonec - nechybí ani pohon všech kol Twinster s vektorováním točivého momentu, který v dosavadní Insignii GSi funguje fenomenálně.
Samozřejmostí jsou i silnější brzdy s třmeny značky Brembo, vylepšený systém řízení nebo adaptivní odpružení FlexRide s režimy Standard, Tour, Sport a Competition.
Ohledně interiéru Opel stále příliš sdílný nebyl, ale už máme před sebou aspoň pár fotek. Ty ukazují, že se žádná velká změna konat nebude - zůstává rozložení palubní desky i přístrojový štít, který patří k nejlepším na současném trhu.
Test Opelu Insignia GS 1,6 Turbo: Absence čtyřkolky zábavu nekazí
Víme ale, že verze GSi dostala sportovní sedačky- skořepiny s patřičným logem a pedály z lehkých slitin. Tisková zpráva hovoří i o možnosti připojit infotainmentový systém k internetu. Podpora Androidu Auto a Apple CarPlay je samozřejmostí a byla tu už před modernizací.
Novinkami o GSi ale Opel v Bruselu neskončil. Rovněž totiž uveřejnil i technické specifikace pro běžný model Insignia, která pod kapotu dostane buď tříválcové nebo čtyřválcové motory.
Další auto klasické střední třídy v ohrožení, příští Opel Insignia má být crossoverem
Podle tiskové zprávy budou tříválce pocházet z menšího modelu Astra a bude se jednat o benzínový motor s objemem 1,4 litru, který produkuje 145 koňských sil a 236 N.m, a 1,5l naftový agregát s výkonem 122 koní a točivým momentem 300 N.m.
Standardem k těmto motorům je šestistupňový manuál, ale za příplatek by měl být k mání osmistupňový automat. Opel hovoří i o bezestupňové převodovce, ale bez dalších konkrétnějších informací.
Zájemci o čtyřválec ve standardní, nikoliv ostré Insignii budou mít jedinou možnost - zážehový dvoulitr o 200 koních a 350 N.m. Stejně jako u GSi je s ním spojena devítistupňová automatická převodovka.