Článek
Bývalý moderátor pořadu Top Gear a hlavní postava série The Grand Tour je rovněž i spoluzakladatelem sociální sítě Drive Tribe. Platforma pro milovníky aut na sebe poutá sérií jednoduchých videí, po příspěvcích Jamese Maye přišla řada na vpravdě hospodský rozhovor s Clarksonem.
Jako automobiloví novináři se v redakci shodneme, že velmi častou neformální otázkou, kterou dostáváme, je tip na nejlepší auto, které jsme kdy řídili. Není divu, v rámci profese otestujeme desítky, možná až stovky, automobilových novinek ročně, abychom se k nim poté mohli vyjádřit a podělit se o naše zkušenosti.
Clarkson to samozřejmě v ještě intenzivnější podobě dělá totéž a jistě také ví, jak ošemetná tato otázka je. Ovšem zřejmě se po uši zamiloval do Lexusu LFA. Japonský supersport přišel na trh přitom už v roce 2010, což je ve světě aut dost dlouhá doba.
Právě LFA označil Clarkson za to nejlepší auto, které měl v ruce, i když podle jeho slov „má příliš malou nádrž a zapínání pásů je složité”, nehledě na dalších „milion” chyb. Na autě však miluje zvuk atmosférického desetiválce o zdvihovém objemu 5,2 litrů a výkonu 560 koňských sil.
Už dříve po jedné epizodě Top Gearu na tohle auto nešetřil slova chvály v jednom ze svých sloupků. „Ve vysokých otáčkách zní jako milion prskavek zesílených přes mixážní pult AC/DC, to vše hodí do obličeje kohokoli, koho předjedete. Poté už si myslíte, že je konec, ale ono se to ještě stupňuje, načež je na řadě zatáhnout za pádlo a začít znovu,” tvrdí Clarkson.
„Zvuk toho desetiválce je vážně úžasný, to od elektromobilu nedostanete,” popíchl také v rozhovoru.