Článek
Současné oteplení přivádí mnohé motoristy do pneuservisů, kde přezouvají zimní „obutí“ za letní. Pokud hodláte kupovat letní pneumatiky, mohl by vám pomoci test německého autoklubu ADAC.
ADAC testoval pneumatiky na suchu i mokru, posuzovala se rovněž hlučnost pneumatik, vliv na spotřebu a rychlost jejich opotřebení. Některé ze zkoumaných parametrů lze objektivně změřit (například brzdná dráha), jiné jsou do jisté míry subjektivní (například ovladatelnost na mokré vozovce).
Německý autoklub otestoval dva rozměry - 185/65 R15 a 225/45 R17. Obě kategorie vyhrály pneumatiky od Pirelli, výtečně si vedli i zástupci od Nokianu, Continentalu, Dunlopu nebo Michelinu. Mezi "patnáctkami" si dobře vedla i pneumatika Barum Brillantis 2. Naopak výrobci levnějšího obutí (Interstate, Goodride, Wanli a Sunny) v testu zcela propadli.
Test letních pneumatik 185/65 R15 H | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
pneumatika | sucho | mokro | hlučnost | spotř. | opotř. | výsledek |
Pirelli Cinturato P6 | 2,5 | 2,0 | 3,1 | 2,9 | 2,1 | zvláště doporučeno |
Nokian H | 1,8 | 2,3 | 3,4 | 2,6 | 2,7 | zvláště doporučeno |
Continental PremiumContact 2 | 2,0 | 2,2 | 3,1 | 2,6 | 2,9 | zvláště doporučeno |
Dunlop SP Sport Fastresponse | 2,0 | 2,2 | 3,4 | 2,6 | 3,0 | zvláště doporučeno |
Uniroyal RainExpert | 2,3 | 2,3 | 3,0 | 2,6 | 2,9 | zvláště doporučeno |
Michelin Energy Saver | 2,0 | 2,8 | 3,1 | 2,1 | 0,5 | doporučeno |
Bridgestone Turanza ER300 ecopia | 2,1 | 2,6 | 3,3 | 2,8 | 2,4 | doporučeno |
ESA-Tecar Spirit 3 | 2,9 | 2,1 | 2,6 | 2,5 | 3,1 | doporučeno |
Barum Brillantis 2 | 2,5 | 2,8 | 3,7 | 2,1 | 2,0 | doporučeno |
Semperit Comfort-Life | 2,7 | 2,7 | 3,7 | 2,1 | 2,4 | doporučeno |
Firestone TZ300a | 2,1 | 2,6 | 3,2 | 3,0 | 3,1 | doporučeno |
Yokohama C.drive 2 | 2,1 | 2,8 | 3,1 | 2,5 | 3,0 | doporučeno |
Kumho Solus KH17 | 2,6 | 2,7 | 2,9 | 2,3 | 3,8 | doporučeno |
Fulda Carat Progresso | 2,3 | 2,9 | 3,3 | 2,6 | 3,7 | doporučeno |
Goodyear DuraGrip | 2,2 | 3,2 | 3,2 | 2,5 | 1,6 | dop. s výhradou |
Ceat Tornado | 2,7 | 3,1 | 3,5 | 2,6 | 1,8 | dop. s výhradou |
Lassa Impetus REVO | 3,1 | 3,1 | 3,1 | 2,1 | 1,9 | dop. s výhradou |
Interstate Touring IST-1 M+S | 3,0 | 5,3 | 2,8 | 2,0 | 0,7 | nedoporučeno |
Goodride Radial SP06 M+S | 3,7 | 5,3 | 3,8 | 2,4 | 0,5 | nedoporučeno |
Zdroj: ADAC, čím nižší známka, tím lepší výsledek: minimum 0,5, maximum 5,5 |
Test letních pneumatik 225/45 R17 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
pneumatika | sucho | mokro | hlučnost | spotř. | opotř. | výsledek |
Pirelli Cinturato P7 | 1,8 | 2,2 | 2,9 | 1,9 | 1,6 | zvláště doporučeno |
Dunlop SP Sport MAXX TT | 1,6 | 2,0 | 3,3 | 2,6 | 2,4 | zvláště doporučeno |
Continental ContiSportContact 3 | 1,4 | 2,1 | 3,5 | 2,3 | 3,0 | zvláště doporučeno |
Michelin Pilot Sport PS3 | 1,5 | 2,2 | 3,7 | 2,2 | 2,8 | zvláště doporučeno |
Bridgestone Potenza RE050 A | 1,5 | 2,4 | 3,3 | 2,9 | 2,7 | zvláště doporučeno |
Goodyear Eagle F1 Asymetric | 1,7 | 1,9 | 3,6 | 3,2 | 1,9 | doporučeno |
Vredestein Ultrac Cento | 1,7 | 2,7 | 3,2 | 2,1 | 2,6 | doporučeno |
Hankook Ventus S1-evo | 1,7 | 2,9 | 3,1 | 2,4 | 2,3 | doporučeno |
Kumho ECSTA LE Sport (KU39) | 1,7 | 2,4 | 3,1 | 2,5 | 3,5 | doporučeno |
Uniroyal RainSport 2 | 1,9 | 2,5 | 3,5 | 2,7 | 2,9 | doporučeno |
Firestone Firehawk SZ90 | 1,8 | 2,6 | 3,6 | 3,1 | 2,9 | doporučeno |
Maloya Futura Sport W | 2,1 | 2,9 | 3,9 | 2,5 | 3,0 | doporučeno |
Nankang Noble Sport NS-20 | 2,2 | 3,8 | 3,5 | 3,0 | 2,1 | nedoporučeno |
Sava Intensa | 3,2 | 4,3 | 3,5 | 1,5 | 1,1 | nedoporučeno |
Goodride Neza200 M+S | 3,2 | 4,5 | 4,1 | 2,5 | 1,2 | nedoporučeno |
Wanli S-1063 | 2,9 | 5,0 | 3,2 | 2,2 | 1,8 | nedoporučeno |
Sunny SN3800 M+S | 3,5 | 4,8 | 3,8 | 2,4 | 1,9 | nedoporučeno |
Zdroj: ADAC, čím nižší známka, tím lepší výsledek: minimum 0,5, maximum 5,5 |
Kompletní text testu ADACu naleznete zde (německy).