Článek
Příchod Mazdy MX-30 s Wankelovým motorem coby generátorem elektřiny sice trval dlouho, ale podle kroků automobilky to byl dost velký úspěch na to, aby se vyplatil další vývoj tohoto ojedinělého motoru. S odkazem na informace z automobilky to píše web Carscoops.
Automobilka sestavila tým šestatřiceti inženýrů, který začátkem února započal hledání „průlomu“ v technologii motoru s rotujícím pístem. Ičiro Hirose, technický ředitel Mazdy, slibuje technologii, která pomůže vytvořit „atraktivní vozy, které nadchnou zákazníky“.
„V historii Mazdy je motor s rotujícím pístem speciálním symbolem našeho ‚ducha vyzyvatele‘. Jsme vděční těm, kteří tento motor podporují, a s radostí ohlašujeme znovuzrození organizačního celku, který pracuje na jeho vývoji,“ nechal se slyšet Hirose.
Zdůraznil však, že nepůjde o návrat Wankelu jako pohonné jednotky, jako byl v modelech RX-7 a RX-8. Zůstane mu funkce generátoru elektřiny, jako má v MX-30 R-EV. Takový úkol se pro něj hodí, neboť je možné ho udržet v otáčkách s optimální efektivitou, a navíc je malý a lehký, takže se snadno vejde k elektromotoru.
Nový sporťák poháněný Wankelovým motorem je naším snem, zní z Mazdy