Článek
Že lithium-iontové baterie mají problém s kapacitou v teplotách hluboko pod bodem mrazu, je známé už nějakou dobu. Nová studie americké společnosti Recurrent, která se zabývá analýzami elektromobilů, nyní uvádí, že problémy mohou také nastat, když je venku příliš horko.
Výsledky studie jsou anonymizované, neuvádějí tedy, které elektromobily konkrétně mají velké problémy. Říkají však, že při teplotách nad 100 °F (38 °C) může dojezd na jedno nabití klesnout až o 31 procent.
To je ale extrém; v běžnějších teplotách není pokles dojezdu ani zdaleka tak významný. Při 27 °C to jsou necelá tři procenta, při 32 °C pět procent, uvádí studie. Rozdíly v zátěži při jízdě či ve stylu jízdy udělají mnohem víc.
Klimatizace podle studie začíná mít nějaký pozorovatelný vliv, až když je vnější teplota nejméně 29 °C. Odporové topení, používané v zimě, spotřebovává větší množství energie než klimatizace, mimo jiné i proto, že v zimě je rozdíl mezi teplotou vně a uvnitř auta větší než v létě.
Společnost uvádí, že pokles dojezdu vypozorovala na poměrně malém vzorku dat. Většina jízd se totiž podle jejího ředitele Scotta Case uskuteční ráno, kdy ještě není takové vedro.