Článek
Nová generace kompaktního crossoveru Opel Mokka vznikla už plně v režii koncernu PSA, pod nějž Opel v roce 2017 přešel. Představila se v červnu nejprve v ryze elektrické variantě, která s 50kWh baterií dojede až 322 kilometrů daleko.
Nyní před sebou máme konvenční verzi, která kromě nižší ceny bude jistě i populárnější u zákazníků. Jak jsme předpokládali, pod kapotou je benzínový tříválec 1,2 PureTech ve dvou výkonových verzích a turbodiesel 1,5 BlueHDi.
Základní verze dvanáctistovky má 100 koní a 205 N.m, silnější varianta nabídne 130 koní a 230 N.m. Obě dostanete s manuálním šestikvaltem, silnější variantu i s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Čtyřválcový turbodiesel je k mání jen s manuální převodovkou. Nabídne 110 koní a 250 N.m a dle zveřejněných údajů za to chce 3,8 litru nafty na 100 km. Spotřeba benzínů je v rozsahu od 4,5 do 4,8 l/100 km.
Zbytek se od elektrické verze v podstatě neliší, interiér také nabízí dva navazující displeje a přední světlomety nabízejí za příplatek funkci LED Matrix. LEDkové osvětlení je však ve standardu, stejně jako např. přední mlhová světla.
Vůz také zvládne následovat auto před sebou, je-li zapnutý inteligentní adaptivní tempomat, a to v rychlostech 30 až 180 km/h. Má-li vůz automatickou převodovku, dokáže i sám zastavit a rozjet se podle toho, co dělá vůz vpředu.
Samozřejmostí jsou také moderní asistenty a hlídače, např. pro prevenci sražení nepozorného chodce; jedete-li do 30 km/h, systém zcela sám zastaví, nad tuto hranici ovšem pouze zpomalí a zastavení je na řidiči.
Tisková zpráva zatím neobsahuje české ceny novinky, ovšem automobilka si je jistě nenechá pro sebe příliš dlouho, stejně jako termín uvedení do prodeje.