Hlavní obsah

Nejen elektromobil. Nový Citroën C3 dostal i spalovací motory

Čtvrtá generace hatchbacku C3 sice chce coby elektromobil ë-C3 zaujmout cenovkou pod 600 tisíc korun místo na poli nejdostupnějších elektromobilů, ale na spalovací motory také nezapomíná. Citroën představil verzi se dvěma tříválci.

Foto: Citroën

Citroën C3

Článek

Půl roku po uvedení elektrické verze nové C3 francouzská automobilka naplánovala premiéru spalovací varianty.

Základní motorizace využívá zážehový přeplňovaný 1,2litrový tříválec s výkonem 75 kW, 102 koní. Pohání přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.

Alternativou je mildhybridní verze stejné jednotky, která využívá 48voltovou lithium-iontovou baterii a elektromotor integrovaný v šestistupňové dvouspojkové automatické převodovce.

Samotný elektromotor produkuje 21 kW, i když pouze 9 kW lze v případě potřeby využít ke zrychlení. Stejný pohon lze nalézt na Jeep Avenger Hybrid a jeho zajímavostí je i fakt, že krátkodobě může jet i pouze na elektřinu, byť v minimálních rychlostech.

Automobilka uvádí, že vůz může jezdit v elektrickém režimu až po 50 procent jízd v městském prostředí, přičemž snižuje emise a spotřebu paliva o téměř 10 procent ve srovnání s neelektrifikovaným ekvivalentem.

Zvenčí je těžké odlišit C3 od elektrického sourozence ë-C3, modely sdílejí stejnou karoserii. Jediným rozdílem je absence znaku „ë“ na boku a odznaku C3 na dveřích zavazadlového prostoru.

Model založený na sdílené platformě Smart Car skupiny Stellantis má zcela nový designový jazyk ve srovnání se svým předchůdcem.

Z hatchbacku už se v minulé generaci stával malý crossover, novinka tento trend dále následuje. Má kola umístěná v rozích, oplastované blatníky a vysokou příď s novým retro logem. Zadní světla jsou opticky spojena černou lištou.

Uvnitř je široká palubní deska lemovaná vertikálními větracími otvory. Vůz nemá klasický přístrojový štít, ale head-up displej, který zobrazuje informace o vozidle na lesklé černé ploše mezi horní částí palubní desky a spodní částí čelního skla.

Uprostřed palubní desky se nachází obrazovka infotainmentu o úhlopříčce až 10,25 palce, která je mírně natočená směrem k řidiči. Nechybí pro značku už typická sedadla Advanced Comfort se zesílenou pěnou.

Model bude k dispozici ve dvou úrovních výbavy v rámci úsilí automobilky o zefektivnění své řady. České ceny zatím nejsou zveřejněny, v Evropě by měl podle automobilky vůz začínat na 14 990 eurech, 380 tisících korunách.

Citroën představil novou C3, elektromobil chce zaujmout cenou

AutoMoto

Test Citroënu C5 Aircross po modernizaci: Pohodové SUV

Testy
Související témata:

Výběr článků

Načítám