Článek
Podobně jako řada dalších automobilek se Audi chystá k masové elektrifikaci, spalovací motory má přestat vyvíjet v roce 2026. Ještě než to přijde, však nezanedbává své současné spalovací motory. V tomto případě bude konkrétně řeč o čtyřlitrovém osmiválci, pracujícím mimo jiné v RS 6.
Ten má podle australského webu Wheels dostat pár koní navíc. Web odkazuje na náznaky, které vypustila do světa Eva Staniová, mluvčí tamní divize Audi pro řady A6 a R8.
„Máme nějaké nápady, takže počkejte a uvidíte. RS 6 generace C7 měla verzi Performance, nedávno jsme představili R8 RWD Performance, takže si můžete být celkem jisti, že budeme v této strategii pokračovat,“ nechala se slyšet.
Znamená to, že RS 6 přijde s pohonem zadních kol? To s největší pravděpodobností ne, ale verzi Performance očekávat snad můžeme. A patrně nejen tu, neboť web hovoří i o „velmi speciální“ RS 6, která přijde ještě později.
Co to bude znamenat, je samozřejmě otázkou. Nejmenované zdroje z automobilky, na které se web v tomto případě odkazuje, neřekly víc. Že však tento čtyřlitrový osmiválec ze sebe umí vymáčknout ještě víc, než 600 koní a 800 Nm, které má v RS 6, víme např. z Lamborghini Urus, kde dává 650 koní.
Test Audi RS 6 Avant: Rodinná raketa
Následující generace RS 6 dostane elektrifikované pohonné ústrojí, konkrétně plug-in hybrid. Kdy to bude, je zatím otázkou – spekuluje se o letech 2025 nebo 2026, ovšem hybridní technika je vcelku jasná.
„Hybridizace je cesta dál, můžu říct, že v příští generaci bude pokračovat. To je naše cesta k plně elektrifikovaným autům,“ cituje web Stephana Reila, šéfa vývoje a výzkumu ingolstadtské značky.
Reil neřekl, co konkrétně bude mít RS 6 pod kapotou, ale automobilka už dříve řekla, že bude postupovat od mild hybridů – které má nyní – přes plug-in hybridy k elektrickým autům.