Článek
Značka Rolls-Royce ve svých začátcích vyrostla na výrobě šasi s pohonným ústrojím, na které věhlasné karosárny nabízely své karoserie rozdílných stylů.
I přesto, že v dnešní éře samonosných karoserií a přísných předpisů je něco takového extrémně obtížné, zakázkové a jedinečné vozy chce britská značka znovu začít stavět ve větší míře.
V loňském roce uvedený Rolls-Royce Boat Tail vznikne celkem ve třech kusech, vždy speciálně provedených dle představ těch nejváženějších klientů značky z Goodwoodu.
Nejdražší nové auto na světě? Rolls-Royce Boat Tail má i slunečník
Rolls-Royce neuvádí, pro koho je novinka postavena, ovšem ve srovnání s předchozím exemplářem je specifičtější. Britové uvádí, že druhý vůz si objednal zákazník, jehož rodinný podnik vyrostl na základě otcových úspěchů v obchodu s perlami.
„Jedná se o zavedeného mecenáše umění, který cestuje po celém světě, má mezinárodní vzdělání a jenž i díky svému kosmopolitnímu vkusu a řadě vlivů vybudoval obsáhlou sbírku veteránů i moderních vozů pro své soukromé muzeum,“ zní v prohlášení.
Na samém počátku projektu údajně předal zákazník designérům čtyři schránky perlorodek, které osobně vybral ze své soukromé sbírky pro jejich unikátní zabarvení a komplexní tvary. Lastury poté posloužily jako inspirace pro barevné provedení karoserie.
Jméno i vzhled podobný lodi odkazuje na vozy z 20. a 30. let. Kabriolet je téměř 5,8 metru dlouhý, má odnímatelnou střechu a nadvakrát otevíratelnou záď z ořechového dřeva, kde najdete sadu nádobí na piknik nebo skládací slunečník.
Boat Tail je přitom řádně homologované vozidlo vyhovující požadavkům pro provoz na veřejných pozemních komunikacích, všechny tyto prvky tedy musely projít všemi schvalovacími procesy, včetně těch bezpečnostních.
Interiér představuje kombinaci koženého čalounění v koňakových a ústřičných odstínech a obkladů z ořechového dřeva, celý prostor zdobí prvky z růžového zlata a schránek perlorodek.
Tvary a povrchovou úpravu sedadel zvýrazňuje kůže s perleťovým efektem. Středový tunel je obložený ořechovým dřevem s proužky z růžového zlata, které vytvářejí vizuální propojení se zadní „palubou“.
Středobodem palubní desky jsou hodinky s perleťovým ciferníkem, které pocházejí přímo z osobní sbírky klienta.
Boat Tail je založen na hliníkové modulární platformě Architecture of Luxury, podobně jako limuzína Phantom, se kterou sdílí 600koňový zážehový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly a typickým zdvihovým objemem 6,75 litru, ale jinak je vůz zásadně přepracován.
Za volantem nového Rolls-Royce Ghost: Méně je více
Značka tradičně nezveřejňuje ceny ani sériových, ani zakázkových vozů. Podle zákulisních informací britského Autocaru však půjde cena boat tailů ještě mnohem výš než u posledního zakázkového modelu Sweptail, který měl přijít na přibližně 295 milionů korun.
Zdroje se zmiňují o částce kolem 580 milionů korun. To je daleko od ceny jedinečného Bugatti La Voiture Noire za odhadovaných 330 milionů, který byl dosud považován za nejdražší nové auto na světě.