Hlavní obsah

Nejdostupnější elektrický volkswagen odhalen, láká na praktický interiér a novou techniku

3:47
3:47

Poslechněte si tento článek

Po několika upoutávkách automobilka Volkswagen konečně představila předprodukční koncept plně elektrického ID. Every1. Přidala také pár obrázků interiéru, předpokládané technické specifikace a potvrdila plánovanou cenu kolem půl milionu korun.

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID. Every1

Článek

Automobilka Volkswagen konečně odhalila koncept svého nejdostupnějšího elektrického vozu, který nese jednoduché jméno ID. Every1. Jak už název napovídá, koncept by měl představovat možný vstup do světa elektromobility pro každého, čemuž má dopomoci i cena kolem 20 000 eur, což je v přepočtu zhruba půl milionu korun.

Koncept by měl navazovat na malý městský model Up!, nabízený ve spalovací i čistě elektrické verzi, jehož produkce definitivně skončila až v roce 2023. Určitá spřízněnost je přitom patrná i po designové stránce, zejména při pohledu z profilu.

Cílem designérů mělo být vytvoření výrazného, přesto dostupného vozu, který bude mít vlastní charakter. K tomu by měla dopomoci jak dynamická přední světla s retro nádechem, tak usměvavá záď vozu. Vedle vystouplých blatníků a stylových aerodynamických kol navíc zaujmou i zapuštěné kliky.

Volkswagen neoživí jména starých modelů, pokud nebudou věrná odkazu

AutoMoto

Na délku měří koncept 3880 mm, čímž se řadí mezi model Up! (3600 mm) a připravovaný větší elektromobil ID. 2all (4074 mm), představený v minulých letech. Pro úplnost dodejme, že aktuálně nejmenší model značky VW Polo měří na délku 4074 mm.

Kabina konceptu by měla nabídnout dostatek místa pro čtyřčlennou posádku a zavazadelník se standardním objemem 305 litrů. Z galerie je však patrné, že značka myslí na velkou variabilitu prostoru, včetně možnosti sklopení opěráku spolujezdce a vytvoření poměrně dlouhé a rovné ložné plochy.

V přední části kabiny vidíme menší displej přístrojového štítu, kompaktní dvouramenný volant s klasickými tlačítky a zploštěnou horní i dolní plochou, jednoduše pojatou palubní desku a výrazný displej infotainmentu, který doplňuje několik tlačítek.

Jak přitom automobilka zmiňuje, VW ID. Every1 bude prvním modelem v celém koncernu, který bude pracovat s novou a velmi výkonnou softwarovou architekturou. Během celého životního cyklu modelu tak bude možné vůz dovybavit o nové funkce a plynule se tak bude moci přizpůsobovat proměnným požadavkům zákazníků.

Po technické stránce bude základem vozu nová verze platformy MEB, se kterou se počítá také pro koncepty ID. 2all a ID. GTI Concept. Platforma má pohon předních kol a slibuje maximální důraz na prostornost a efektivitu.

Koncept ID. Every1 by měl být poháněn zcela novým elektromotorem o výkonu 70 kW (95 k), přičemž maximální rychlost by měla být 130 km/h. Dojezd by měl být minimálně 250 kilometrů, bližší technické parametry ale automobilka nezveřejnila.

Produkční verze modelu ID. Every1 by měla na trhy dorazit v roce 2027, do té doby ale automobilka plánuje představit celkem devět nových modelů, včetně produkční verze konceptu ID. 2all. Na podzim 2025 navíc plánuje ukázku nového městského rodinného elektrického vozu.

Volkswagen a Audi možná prodlouží používání spalovacích motorů v Evropě

AutoMoto

Motor z Golfu GTI zamířil do větších volkswagenů. Má být vhodný na tahání

AutoMoto
Související témata:
Volkswagen ID. Every1

Výběr článků

Načítám