Hlavní obsah

Nejdelší dojezd po krátkém nabíjení? Šampionem je Porsche, následuje Hyundai a Kia

3:04
3:04

Poslechněte si tento článek

Skupina P3 Group vydala i letos žebříček P3 Charging Index, který mapuje nabíjecí schopnosti elektromobilů na trhu a jejich dojezd. Dva ze tří šampionů přitom spadají pod společnost Hyundai Motor Group.

Foto: Porsche

Porsche Taycan

Článek

Žebříček P3 Charging Index (P3CI), který skupina P3 Group sestavuje od roku 2019, má sloužit jako měřítko pro porovnání nabíjecích výkonů elektromobilů ve skutečném světě. Neřeší tedy pouze maximální udávaný nabíjecí výkon, ale zaměřuje se na nabíjecí křivky a údaje o spotřebě.

Díky tomu je možné sledovat, jaký dojezd elektromobil získá za stanovenou dobu nabíjení. Index se pak počítá na základě poměru skutečně získaného dojezdu za 20 minut, přičemž stanovená vzdálenost je 300 kilometrů.

Ideální hodnotou je P3CI indexu 1.0, což odpovídá dojezdu 300 kilometrů po 20 minutách nabíjení. V letošním ročníku skupina P3 porovnávala 22 elektromobilů rozdělených do skupin luxusní a prémiové včetně několika čínských elektromobilů dostupných v Evropě. Ideální hodnoty P3CI přitom poprvé dosáhly všechny vozy na stupních vítězů.

Výrobce nabíjecích stanic elektromobilů se pustil do boje se zloději, krádež kabelů jim zkomplikuje

AutoMoto

Vůbec nejlépe si vedlo Porsche Taycan, zařazené mezi luxusní vozy, které dokázalo po 20 minutách na nabíječce nabídnout dojezd 383 kilometrů. Nejvyšší nabíjecí výkon dosahoval při nabíjení z 10 na 80 procent působivých 325 kW a průměrný nabíjecí výkon byl 282 kW.

Na druhém místě skončil Hyundai Ioniq 6, zástupce prémiových vozů, který za 20 minut u nabíjecí stanice nabídl dojezd 346 kilometrů. Druhé místo si vůz zajistil nejen vysokou rychlostí nabíjení (maximálně 255 kW, průměrně bezmála 200 kW), ale také nízkou reálnou spotřebou.

Srovnání dojezdu elektromobilů po 20 minutách nabíjení dle P3 Group
ModelPo prvních 10 minutách (km)Po dalších 10 minutách (km)Celkem dojezd po 20 min (km)P3CI index
Porsche Taycan2621213831.28
Hyundai IONIQ 62341123461.15
Kia EV61971123091.03
NIO ET5 Touring1471472940.98
Kia EV91471462930.98
Xpeng G91751122870.96
Polestar 21641142780.93
Mercedes-Benz EQS1541212750.92
Genesis G801311352660.89
BMW i5 eDrive40162992610.87

Na třetím místě pak skončila Kia EV6, opět zástupce prémiových vozů, která za 20 minut nabíjení nabídla dojezd 309 kilometrů. Ioniq 6 a Kia EV6 přitom spadají pod společnost Hyundai Motor Group a disponují sofistikovanou 800V platformou E-GMP, která je a bude základem i dalších modelů obou značek.

Ačkoliv se Porsche stalo vítězem, z celkového pořadí první desítky vyplývá, že náskok mají asijské automobilky. Na čtvrtém místě se umístil čínský elektromobil NIO ET5 Touring, následovaný modely Kia EV9, Xpeng G9, Polestar 2, Mercedes-Benz EQS, Genesis G80 a desátá příčka připadla BMW i5 eDrive 40.

Nahlédněte do výroby. Škoda Elroq začala sjíždět z pásů v Mladé Boleslavi

AutoMoto

Úsporně, ale zoufale pomalu. Volkswagen ID.7 zvládl 941 km na jedno nabití

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám