Hlavní obsah

Nedostatek čipů se může táhnout až do příštího roku, tvrdí dva koncerny

Krize s polovodiči se podle slov Carlose Tavarese z koncernu Stellantis i Haralda Wilhelma z Daimleru protáhne do roku 2022. Němci musejí, stejně jako např. Škoda, kvůli chybějícím čipům některá auta odstavovat nedokončená.

Foto: Stellantis

Továrna koncernu Stellantis v Mirafiori v Turíně

Článek

Ze dvou automobilových gigantů, koncernů Stellantis a Daimler, zní, že aktuální nedostatek čipů pro výrobu aut se může táhnout až do příštího roku. Hlava Stellantisu Carlos Tavares uvedl, že něco takového očekává, na nedávné detroitské konferenci Asociace automobilového tisku (Automotive Press Association).

„Krize s polovodiči podle toho, co vidím, a nejsem si jist, že můžu vidět všechno, se velmi snadno protáhne do roku 2022,” řekl Tavares s tím, že nevidí znamení, že by se nějaké navýšení výroby u asijských zdrojů v blízké budoucnosti promítlo do dodávek na západ.

Škoda opět zruší některé směny, může za to nedostatek čipů

AutoMoto

Člen správní rady Daimleru Harald Wilhelm něco podobného řekl investorům, ovšem s tím, že v příštím roce by podle něj nedostatky neměly být tak vážné. Značka Mercedes-Benz, která pod Daimler patří, musí jako řada jiných některá auta odstavovat nedokončená. Podobné problémy má např. i mladoboleslavská Škoda, která z tohoto důvodu bude i rušit některé směny.

Stellantis, stejně jako některé další automobilky, v současné době upřednostňuje k dokončení ta auta, na nichž má největší marži.

Daimler a Stellantis v těchto prohlášeních nejsou sami. Milan Nadaljkovic, šéf výroby u automobilky BMW, se zkraje července nechal slyšet, že vážné problémy s nedostatkem čipů budou pokračovat i v druhé půlce roku 2021.

Související články

Výběr článků

Načítám