Článek
A právě pro tyto fanoušky bude zanedlouho prodávat specializovaná odnož GM tento agregát. Ten však už nebude mít výrobní číslo, v němž by figuroval ročník 69, ale na výrobním štítku bude číslo 2008.
V General Motors totiž rozhodli, že tento legendární agregát, který tolikrát řval na závodních tratích, bude znovu vyráběn v omezené sérii.
:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.
Technika této jednotky, která je známá jako 427 ZL-1 Big Block V8, bude téměř shodná s původním motorem. Samozřejmě, že nějaké úpravy tam budou, ale půjde jen o mírné vylepšení. Například se lehce vyztuží hliníkový blok motoru, aby nepraskal.
Změn však bude naprosto minimálně, takže zájemci si budou moci vychutnat jeho naprosto nezaměnitelný chrapot a pokud si ho nasadí do některé ze zachovalých skořepin vozů, mohou se pokochat i výkonem 430 koní, které dokázali naladit pro závody až na 525 koní.
:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.
A kolik se těchto benzínem vonících legend vyrobí? No přece 427, tedy stejně jako je objem válců v kubických palcích, převedeno na srozumitelné jednotky - sedm litrů.