Článek
V českém a obecně středoevropském prostředí je normální střídat zimní a letní pneumatiky dle ročního období. Spousta řidičů rozdíl ocení a využije, pro spoustu dalších to však může být mantrou, které se drží, protože to tak dělal jejich táta. Platformy, které se věnují testům pneumatik, se chovají podle toho – orientují se primárně na testy letních a zimních pneumatik.
Mírná zima vybízí k celoročním pneumatikám. Nejsou ale pro každého
Ovšem, nejen na ně. Německý magazín AutoBild kromě toho letos připravil i testy celoročních pneumatik, a to ve dvou sedmnáctipalcových rozměrech – pro střední třídu a pro středně velká SUV. A dokonce uvádí, že budoucnost patří celoročním pneumatikám a že žádný jiný segment pneumatik neudělal za poslední roky takový pokrok.
Nechce se vám pořád přezouvat? O celoročních pneumatikách z dlouhodobých zkušeností
AutoBild testoval tak, že nejprve vzal hromadu pneumatik a u všech otestoval brzdnou dráhu ze 100 km/h na suché i mokré dráze. Kvalifikační limit byl 97 metrů v součtu obou délek brzdných drah a gumy, které byly lepší, postoupily do dalšího kola intenzivnějšího testování.
Jeho součástí bylo testování ve Finsku za severním polárním kruhem na sněhu, tedy při teplotách pod nulou. Testy na suché a mokré vozovce zase probíhaly v Rakousku a bylo při nich okolo 22 °C.
V obou testech se na stupních vítězů umístily hankooky Kinergy 4S2 a goodyeary Vector 4Seasons ve verzích pro běžná auta a pro SUV. Pojďme se na výsledky podívat podrobně.
Rozměr 225/50 R17
Celoroční pneumatiky pro střední třídu, tedy auta typu BMW řady 3, vykazují až pozoruhodnou vyrovnanost, a to včetně čínských značek. Ty jsou sice na chvostu, ale celkové hodnocení „uspokojivé“ získaly stejně jako většina ostatních pneumatik.
Test celoročních pneumatik pro střední třídu | Známka | Celkové hodnocení | |||
---|---|---|---|---|---|
225/50 R17 | Sníh | Mokro | Sucho | Náklady | |
Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 | 2+ | 2+ | 2 | 2+ | Příkladné |
Continental AllSeasonContact | 2+ | 2 | 2 | 2 | Příkladné |
Hankook Kinergy 4S2 | 2 | 2 | 2 | 3+ | Dobré |
Vredestein Quatrac Pro | 2 | 1- | 2 | 3 | Dobré |
Falken EuroAll Season AS 210 | 2 | 2+ | 2 | 2 | Uspokojivé |
Nokian Seasonproof | 1- | 2- | 2- | 2+ | Uspokojivé |
Michelin CrossClimate 2 | 2+ | 2- | 1- | 2- | Uspokojivé |
Maxxis Premitra All Season AP3 | 2+ | 2- | 2+ | 2- | Uspokojivé |
Bridgestone Weather Control A005 Evo | 2 | 2 | 2+ | 3+ | Uspokojivé |
Dunlop Sport All Season | 2- | 2+ | 2 | 2- | Uspokojivé |
Viking Four Tech | 2- | 2- | 2- | 2 | Uspokojivé |
Kumho Solus 4S HA32 | 2 | 3+ | 2 | 1 | Uspokojivé |
Firestone Multiseason Gen02 | 2+ | 3+ | 2- | 2 | Uspokojivé |
Pirelli Cinturato All Season SF 2 | 2 | 3+ | 2 | 2- | Uspokojivé |
Nexen N'blue 4Season | 3+ | 3+ | 2- | 2+ | Uspokojivé |
Giti Allseason AS1 | 2- | 2- | 2- | 3- | Uspokojivé |
Známkování je podobné jako ve škole - 1 je nejlepší, 6 je nejhorší. | |||||
Zdroj: AutoBild |
Goodyear k příležitosti tohoto úspěchu vydal i tiskovou zprávu, kde uvádí, že pneumatiky Vector 4Seasons Gen-3 vyhrály stejný test i loni.
Rozměr 215/65 R17
Pneumatiky pro crossovery a středně velká SUV, tedy auta typu Škody Karoq nebo Volkswagen Tiguan, byly v testu AutoBildu zastoupeny rozměrem také sedmnáctipalcovým, ovšem s vyšší bočnicí.
Test celoročních pneumatik pro středně velká SUV | Známka | Celkové hodnocení | ||
---|---|---|---|---|
215/65 R17 | Sníh | Mokro | Sucho | |
Hankook Kinergy 4S2 X | 1- | 2+ | 2 | Příkladné |
Michelin CrossClimate 2 | 1- | 2- | 1- | Dobré |
Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 SUV | 2 | 2+ | 2- | Dobré |
Continental AllSeasonContact SUV | 1- | 1- | 2- | Uspokojivé |
Bridgestone Weather Control A005 Evo | 2+ | 2+ | 2- | Uspokojivé |
Vredestein Quatrac Pro | 2- | 2+ | 2- | Uspokojivé |
Pirelli Cinturato All Season SF 2 | 2+ | 2- | 2 | Uspokojivé |
Maxxis Premitra All Season AP3 SUV | 2 | 2- | 2 | Uspokojivé |
Cooper Discoverer All Season | 2- | 2 | 2- | Uspokojivé |
Imperial All Season Driver | 3+ | 4 | 3+ | Nedoporučeno |
Známkování je podobné jako ve škole - 1 je nejlepší, 6 je nejhorší. | ||||
Zdroj: AutoBild |
Vidíme tady už i pneumatiku, která je vyloženě špatná – model čínské značky Imperial. Kromě ní jsou opět výkony různých pneumatik velmi vyrovnané a v podstatě neuděláte velkou chybu, ať sáhnete kamkoliv.
Může se vám hodit na Seznamu: