Článek
Pro fanoušky Fabie RS to bude hodně hořká pilulka. Nejenže v případě třetí generace fabie sportovní verze není v plánech automobilky, ale stejně velké polo konečně dostane manuální převodovku, a dokonce motor s vyšším objemem. Zejména díky tomu půjde papírově o jeden z nejzajímavějších malých sportovních automobilů za poslední roky.
Koncernem Volkswagen hojně využívaný čtyřválcový motor 1.8 TSI je naladěn na 192 koní (141 kW) a velice zajímavých 320 Nm (dříve 250 Nm) přenášených na přední kola. Stovku modernizované Polo GTI zvládne za 6,7 sekundy a jede až 236 km/h. Proti předchůdci nejde o výrazně lepší hodnoty (6,9 s a 228 km/h), vyšší objem by ale měl nabídnout větší údernost. Zatímco v jiných autech s logem VW se objem motorů snižuje, v případě sportovní verze se naopak zvětšil.
Premiéra za 14 dní v Paříži
Kromě DSG bude navíc v nabídce přímo řazená převodovka (má 6 stupňů), která se pro řazení v malém ostrém autě přece jen hodí o dost více než automat.
Výměna motoru a možnost volby z klasického „háčka” je největší změnou omlazeného pola, dodávaného jako dosud ve třídveřové i pětidveřové verzi. Další změny jsou méně podstatné: přední osvětlení vozovky může být kompletně diodové, změnila se přední maska v oblasti mlhovek, uvnitř je nový volant.
Více podrobností a ceny odtajní automobilka během světové premiéry na zanedlouho otevřeném autosalonu v hlavním městě Francie.