Článek
Provozovatelé aplikace stáhli nebezpečný filtr z provozu po osmi letech, zaveden byl už v roce 2013. Společnost Snapchat Inc. to oznámila na tiskové konferenci prostřednictvím svého mluvčího. Faktem je, že se ale firma nepostavila nařčením z nebezpečnosti filtru čelem. Oficiálním důvodem stažení má být údajně malý zájem o filtr.
Škoda slučuje své mobilní aplikace do jedné
Kritici aplikace ovšem nepřestávají volat po zodpovědnosti za vytvoření a provozování filtru, který je zapleten v několika smrtelných nehodách mladých lidí.
„I když toto rozhodnutí bezpochyby poslouží k posunu vpřed, nenapraví to rozhodnutí Snapchatu vytvořit a distribuovat filtr rychlosti,“ uvedl právník zapojený do dopravních nehod spojených s touto aplikací Michael Neff.
Je pravdou, že rychlostní filtr byl v minulosti spojen s několika vážnými i smrtelnými nehodami. Za všechny lze jmenovat tu nejtragičtější. V roce 2015 zahynuly při dopravní nehodě u Filadelfie tři ženy. Tehdy se objevily snímky z aplikace, kde ženy pomocí filtru naměřily rychlost 123 mil v hodině, tedy v přepočtu bezmála 197 km/h.
Americké úřady zkoumají deset smrtelných nehod vozů Tesla od roku 2016
Snapchat už v minulosti pod tlakem veřejnosti filtr pozměnil a upravil maximální rychlost, kterou aplikace dokáže naměřit a sdílet. Ta byla stanovena na 56 km/h a do filtru byl přidán nápis „Don´t Snap and drive”, tedy ve volném překladu „nesnapuj za jízdy”. To ovšem nijak nezabraňovalo uživatelům filtr skutečně za jízdy používat.