Článek
Řadová architektura šestiválcového motoru je jednodušší, žádá si méně součástek a z principu nabídne kultivovanější chod než vidlicové provedení. Přesto zejména kvůli úspoře místa začaly motory do V po přelomu tisíciletí hrát prim. Nedávno se k řadové konstrukci vrátil Mercedes, nyní tak činí Jaguar Land Rover.
Poprvé se třilitrový šestiválec do V v Jaguarech a Land Roverech objevil v roce 2000. Jako společný produkt s mateřským Fordem definitivně nahradil legendární kovařinu v podobě řadové AJ16. Nyní pomalu končí i tento motor, znovu při příležitosti změny majitele. Tata Motors britský koncern vlastní už od roku 2008, postupně se fordových pohrobků Indové zbavili vlastními modulárními motory v kategorii čtyřválců, nyní dochází na šestiválce.
Nový řadový motor vlastního návrhu má opět zdvihový objem tří litrů. Je přeplňován jak dvoukomorovým turbodmychadlem, tak elektrickým kompresorem v rámci 48V sítě s elektromotorem. Ústrojí s pomocným elektromotrem je mild-hybridní a nabízí výkon 294 kW (400 koní) a točivý moment 550 N.m. Zrychlení z nuly na 100 km/h zabere 6,2 vteřiny a maximální rychlost činí 225 km/h.
Nový motor je prozatím v nabídce jen ve speciální edici HST, která se liší doplňky exteriéru a jejíž cena ještě nebyla oznámena. Postupně se rozšíří jak do celé nabídky Range Roveru, tak rovněž nahradí i vidlicové jednotky v celém koncernu. U větších modelů tak bude tvořit páteř nabídky.